Robin Wauters,The Next Web: Kaj naj startupi počnejo in kaj ne v komunikaciji z mediji - Netokracija.si

Robin Wauters,The Next Web: Kaj naj startupi počnejo in kaj ne v komunikaciji z mediji

Robin Wauters, evropski urednik bloga The Next Web, je na RockPaperStartups spregovoril o startupih in medijih. Kako naj startupi pristopijo medijem in poskrbijo zato, da je njihova zgodba objavljena? Robin nam je zaupal, kaj v njem zbudi zanimanje za določen startup, kaj ga pa odbije.

Robin Wauters, The Next Web (snimila: Marina FIlipović Marinshe)
Robin Wauters, The Next Web (foto: Marina FIlipović Marinshe)

Robin Wauters, evropski urednik bloga The Next Web, je spregovoril o startupih in medijih. Kako naj startupi pristopijo medijem in poskrbijo zato, da je njihova zgodba objavljena? Robin nam je zaupal, kaj v njem zbudi zanimanje za določen startup, kaj ga pa odbije.

Za začetek je treba imeti dober produkt. Tukaj se zgodba začne in navadno tudi konča. Če nimate kakovostnega produkta, vam ne bo pomagal noben strokovnjak za odnose z mediji. Če je tisto, kar počnete, vrhunsko, vas bodo mediji tako ali tako opazili in o vas pisali, tudi če si tega morda ne želite ;)

Naredite domačo nalogo. Preverite ozadje medija, na katerega se obračate. Izberite tiste urednike/blogerje, ki bi jih utegnilo zanimati vaše področje, preverite, kako komunicirajo na družbenih omrežjih, preučite njihov stil pisanja in temu prilagodite svoj nastop. Ne pišite na slepo, ker bo vaše ‘pismo’ končali v zabojniku z nezaželeno pošto.

Gradite odnose z mediji, še preden potrebujete objavo. Tudi novinarji so ljudje in ne marajo, da jih kličete samo takrat, ko nekaj potrebujete ;)

RPSHostes
Drugi dan konference RockPaperStartups (foto: Marina Filipović Marinshe)

Ustvarite dobro zgodbo. Dobra zgodba je kot dober vic. Ko jo slišite, jo želite deliti z drugimi. Dobra zgodba pa zahteva veliko truda, kot je na včerajšnjem predavanju poudaril Alex Barrera.

Prebijte se čez filter. Novinarji, kot je Robin, dobijo nekaj tudi do 500 e-mailov dnevno. Da lahko opravljajo svoje delo, so razvili zelo dobre sposobnosti filtriranja. Dobrih in slabih pitchov je zelo malo, večina je povprečna. Stopite iz povprečja.

Obstoj vašega projekta ne pomeni nič. Dejstvo, da obstajate, nekaj pomeni vam, vašim staršem in vašemu psu :) Za urednika ste samo ena izmed 500 oseb, ki so mu danes poslali e-mail. Prepričajte ga, da ste drugačni.

Kaj imajo mediji radi?

  • Številke. Investicija, število uporabnikov, nova delovna mesta … postrezite s številkami.
  • Kontroverznost. Ne bodite kontroverzni zaradi kontroverznosti, če pa imate na zalogi kakšno zanimivo podrobnost, jo izkoristite za pozitiven PR.
  • Nenavaden projekt. To NI aplikacija za deljenje fotografij z ‘vintage’ filtri :)
  • Velika sprememba. Mediji radi pišejo o startupih in projektih, ki s svojim projektom delajo velike spremembe na trgu, v državi, v skupnosti.
  • Edinstvenost. Bodite edinstveni v nagovoru, pozicioniranju, če nimate edinstvenega produkta.
  • Ekskluzivne objave. Mediji imajo radi ‘ekskluzive’.  Nihče ne želi biti drugi.

Česa mediji nimajo radi?

  • Biti drugi. Tudi mediji imajo konkurenco, nihče ne želi biti ‘sloppy other’. Nikoli ne napišite nekaj v stilu »Živjo, xy je objavil nekaj o nas, dajte še vi«. To novinarju ne bo všeč :)
  • Dolgočasnih zgodb. Tukaj ni treba preveč razlagati ;)
  • Laži. Nikoli ne lažite. Seveda, vsi se radi delamo večji, kot dejansko smo, vendar ne pretiravajte.
  • Velikih, praznih besed. Besede, ki se ponavljajo v vseh PR sporočilih. Izognite se jim, uporabljajte preprost , razumljiv jezik.

rpssponzori

 

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.