
Robin Wauters,The Next Web: Kaj naj startupi počnejo in kaj ne v komunikaciji z mediji
Robin Wauters, evropski urednik bloga The Next Web, je na RockPaperStartups spregovoril o startupih in medijih. Kako naj startupi pristopijo medijem in poskrbijo zato, da je njihova zgodba objavljena? Robin nam je zaupal, kaj v njem zbudi zanimanje za določen startup, kaj ga pa odbije.

Robin Wauters, evropski urednik bloga The Next Web, je spregovoril o startupih in medijih. Kako naj startupi pristopijo medijem in poskrbijo zato, da je njihova zgodba objavljena? Robin nam je zaupal, kaj v njem zbudi zanimanje za določen startup, kaj ga pa odbije.
Za začetek je treba imeti dober produkt. Tukaj se zgodba začne in navadno tudi konča. Če nimate kakovostnega produkta, vam ne bo pomagal noben strokovnjak za odnose z mediji. Če je tisto, kar počnete, vrhunsko, vas bodo mediji tako ali tako opazili in o vas pisali, tudi če si tega morda ne želite ;)
Naredite domačo nalogo. Preverite ozadje medija, na katerega se obračate. Izberite tiste urednike/blogerje, ki bi jih utegnilo zanimati vaše področje, preverite, kako komunicirajo na družbenih omrežjih, preučite njihov stil pisanja in temu prilagodite svoj nastop. Ne pišite na slepo, ker bo vaše ‘pismo’ končali v zabojniku z nezaželeno pošto.
Gradite odnose z mediji, še preden potrebujete objavo. Tudi novinarji so ljudje in ne marajo, da jih kličete samo takrat, ko nekaj potrebujete ;)

Ustvarite dobro zgodbo. Dobra zgodba je kot dober vic. Ko jo slišite, jo želite deliti z drugimi. Dobra zgodba pa zahteva veliko truda, kot je na včerajšnjem predavanju poudaril Alex Barrera.
Prebijte se čez filter. Novinarji, kot je Robin, dobijo nekaj tudi do 500 e-mailov dnevno. Da lahko opravljajo svoje delo, so razvili zelo dobre sposobnosti filtriranja. Dobrih in slabih pitchov je zelo malo, večina je povprečna. Stopite iz povprečja.
Obstoj vašega projekta ne pomeni nič. Dejstvo, da obstajate, nekaj pomeni vam, vašim staršem in vašemu psu :) Za urednika ste samo ena izmed 500 oseb, ki so mu danes poslali e-mail. Prepričajte ga, da ste drugačni.
Kaj imajo mediji radi?
- Številke. Investicija, število uporabnikov, nova delovna mesta … postrezite s številkami.
- Kontroverznost. Ne bodite kontroverzni zaradi kontroverznosti, če pa imate na zalogi kakšno zanimivo podrobnost, jo izkoristite za pozitiven PR.
- Nenavaden projekt. To NI aplikacija za deljenje fotografij z ‘vintage’ filtri :)
- Velika sprememba. Mediji radi pišejo o startupih in projektih, ki s svojim projektom delajo velike spremembe na trgu, v državi, v skupnosti.
- Edinstvenost. Bodite edinstveni v nagovoru, pozicioniranju, če nimate edinstvenega produkta.
- Ekskluzivne objave. Mediji imajo radi ‘ekskluzive’. Nihče ne želi biti drugi.
Česa mediji nimajo radi?
- Biti drugi. Tudi mediji imajo konkurenco, nihče ne želi biti ‘sloppy other’. Nikoli ne napišite nekaj v stilu »Živjo, xy je objavil nekaj o nas, dajte še vi«. To novinarju ne bo všeč :)
- Dolgočasnih zgodb. Tukaj ni treba preveč razlagati ;)
- Laži. Nikoli ne lažite. Seveda, vsi se radi delamo večji, kot dejansko smo, vendar ne pretiravajte.
- Velikih, praznih besed. Besede, ki se ponavljajo v vseh PR sporočilih. Izognite se jim, uporabljajte preprost , razumljiv jezik.