Najuspešnejša podjetja obvladajo splet

Najuspešnejša podjetja obvladajo splet

“Ne, v Nemčijo pa že ne bomo izvažali. Tam imajo ljudje denar in radi nakupujejo, takih nočemo!” Ste že slišali koga reči kaj podobnega? Jaz tudi ne.

Sašo Palčič

In prav zato me vsakič znova presenetijo zadržki, ki jih imajo podjetja do uporabe spleta. No, ne podjetja, temveč bolj ali manj vplivni posamezniki, ki so odgovorni za njihovo rast. Splet je v Sloveniji praktično nov trg, ki kar čaka, da ga osvojimo.

Seveda je z moje strani prisotne nekaj profesionalne deformacije in pristranskosti, saj nenazadnje prodajam storitve, povezane s spletom. A tega ne bi počel, če ne bi verjel vanje in jih znal tudi podpreti s konkretnimi številkami.

Kupci splet uporabljamo vsakodnevno

V letu 2015 si brez pametnega telefona sploh ne znamo več predstavljati vsakdana. Pelje nas po neznanih poteh, poišče najbližjega ključavničarja in zabava celo omizje prijateljev na kosilu – vse s samoumevnostjo dostopa do spleta. V žepu ali torbici nosimo dostop do množice informacij in ga tudi redno uporabljamo. V tem istem letu 2015 direktorji, vodje prodaje in vodje marketinga še marsikje malce skeptično zrejo v ta “novi” digitalni svet in se sprašujejo, če je zadeva primerna za njihovo podjetje. Videti je sicer zanimivo, a kot resno podjetje morajo navsezadnje misliti na svoj ugled in investirati čas v preizkušene metode.

Že nekaj časa vemo, da se okrog 70 % nakupne poti zgodi na spletu. Mislim, da je ta številka danes še višja, a že ta podatek je dovolj impresiven. Skoraj tri četrtine vseh nakupnih odločitev človek sprejme s telefonom v roki (ne ob ušesu) ali prenosnikom v naročju. Odloča se na podlagi informacij, ki jih najlaže in najhitreje najde. Ter tistih, ki jih delijo njegovi znanci, prijatelji in sodelavci. Danes sta priporočilo ali kritika le klik stran.

Le klik ali dotik stran se torej nahaja novo tržišče. Bolj ali manj nepopisan list in morje prodajnih priložnosti. Tam so kupci aktivni, radovedni in pogumni. Transakcijskih valut je veliko, a vsakodnevno vsi poslujejo z eno – podatki. Na spletu vam je kupec pripravljen dati svoje dragocene kontaktne podatke, če mu hitro poveste, kaj bo imel od tega. Malce težje je od pridobivanja vizitk na sejmu v Nemčiji, a lahko tudi dosti bolj učinkovito.

Zakaj se ga podjetja bojijo?

Ker je relativno nov – vsaj v poslovnem svetu. In prinaša spremembe v razmišljanju in načinu dela. Ljudje pa se sprememb ponavadi otepamo, saj zahtevajo aktivno razmišljanje in drugačno delovanje, kot smo ga navajeni. Spremembe nujno pomenijo korak iz cone udobja. Le kdo bi to hotel?

Z uvedbo novih reči ponavadi pride tudi strah pred neuspehom. Z vstopom na neznana področja je podobno. Kaj pa če se kje zalomi? Kaj pa če nam na spletu ne uspe? Kako bomo pokrili vse vloženo delo?

Naj vprašam drugače: Kako pa pokrivate delo, vloženo v aktivnosti, ki ne prinašajo novih kupcev?

Iz cone udobja “tako smo delali tudi lani” hočejo stopiti tisti direktor marketinga in prodaje, ki razume, da je njihov uspeh odvisen od kupca. Tisti vodja, ki razume, da je za višjo prodajo potrebno vedeti, kako današnji kupec razmišlja; kakšne informacije želi, kako se odloča na nakupni poti in kje išče odgovore na svoja vprašanja. Ko je odgovor “v Nemčiji”, bo investiral v intezivni tečaj nemščine za svoje ljudi, našel najboljši kader za pisarno v Berlinu in naštudiral specifike trga.

Kako se torej pridružiti najboljšim?

Ko pa je odgovor na “na spletu”, bo poskrbel, da njegovo podjetje odpre učinkovite digitalne premise in pridobi potrebno znanje. Prebral bo nekaj blogov in knjig, ki govorijo o uporabnosti spleta za njegovo dejavnost. Udeležil se bo izbranih dogodkov, kjer bo iz prve roke dobil odgovore na svoja vprašanja. Nenazadnje bo poklical tudi nekaj kolegov, ki so se podviga že lotili in jih povprašal za nasvet ali dva.

Kot pred vsakim projektom bo pripravil cilje, resurse in okvirno časovnico. Odločil se bo, ali bo na novem trgu deloval popolnoma samostojno ali s pomočjo distributerjev (agencij).

Kako dolgo po trajalo, preden bo ta izvozna zgodba uspešna? Odvisno od kakovosti priprave in angažiranosti. Za prebojnimi zgodbami o uspehu stojijo ljudje z imeni in priimki, ki so si zastavili jasen cilj in prioriteto.

Kupec je vsak dan bolj digitalen. Tako digitalen, da je iz spletnega komunikacijskega kanala ustvaril popolnoma nov trg za podjetja. Ta se ga še malce bojijo, a le vprašanje časa je, kdaj se bodo opogumila in začela izvažati nanj. Najbolj angažirana pa s spletom že beležijo poslovne uspehe. Saj veste, kdor prvi pride, prvi melje.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.