Če bi vas kdo vprašal o slovenskem nacionalnem športu, bi najverjetneje pomislili na smučanje, smučarske skoke ter nogomet. Nikakor pa med 'top zadetki' ne bi našli baseballa, ki ga večinoma povezujemo z ZDA in prizori iz ameriških filmov. Pa vendar, najnovejše orodje za analitiko v baseballu, SCOUTEE, prihaja ravno iz Slovenije.

SCOUTEE je en izmed srečnih izbrancev, ki so bili januarja sprejeti v bolgarski podjetniški pospeševalnik Eleven. Zgodbo SCOUTEEja je pričel pisati vodja ekipe, Miha Uhan, nekdanji igralec baseballa in veliki ljubitelj tega športa. Kot nam je zaupala Majda Dodevska:
Ideja za SCOUTEE se je Mihi Uhanu porodila ravno zaradi lastne izkušnje, ki jo je imel, ko je še igral baseball. Kljub temu, da je bil v baseballu zelo dober, zaradi nerazvitosti baseballa pri nas ni imel primernih orodij za analitiko, s katerimi bi lahko spremljal svoj razvoj in te podatke delil z baseball trenerji in skavti ter tako napredoval v tem športu.
Iz Elevena z dobrimi izkušnjami
Bolgarski podjetniški pospeševalnik je pod svoje okrilje poleg Adore in Edgarja vzel tudi SCOUTEE, pri čemer v ekipi poudarjajo, da so dobrega pol leta trdo delali na tem, da so investitorja prepričali, da se izplača vložiti v razvoj orodja za analitiko v baseballu. Ker slednji v Evropi ni prisoten tako močno kot drugi športi, je vsekakor težje zaznati relevantnost takšnega izdelka na evropskem trgu.
Eleven je do sedaj investiral v že preko 110 podjetij, kar ga uvršča na tretje mesto ned najaktivnejšimi pospeševalniki v Evropi. SCOUTEE je imel z njim pozitivno izkušnjo, hkrati pa opozarja nanj tudi vse slovenske startupe.
Izkušnje z Elevenom so zelo pozitivne in želimo si, da bi več mladih startupov v Sloveniji vedelo za ta pospeševalnik. Gre za veliko skupnost, kjer vlada izjemna podpora in kjer je nakopičenega izjemno veliko znanja, kar je vse v veliko pomoč startupom na začetku njihove poti. Veseli in ponosni smo, da so v Elevenu prepoznali razsežnost priložnosti, ki se odpirajo s SCOUTEEjem.
Majda Dodevska, SCOUTEE

In kaj pravzaprav je SCOUTEE? Gre za merilec hitrosti žogice, eden najmanjših radarjev na svetu, ki izmeri hitrost žogice, podatke pa preko bluetooth povezave prenese na uporabnikov pametni telefon. Naprava je oblikovana zelo minimalistično in enostavno, na telefon pa jo je možno pripeti s pomočjo magneta, njena cena pa je 299 ameriških dolarjev. Posebnost naprave je predvsem, da je prva na tem področju, s čimer lahko zamenja 40 let staro tehnologijo.
Na Kickstarter zaradi prepoznavnosti
Ekipa je orodje razvijala kar nekaj časa, nato pa se odločila za predstavitev na priljubljeni platformi za množično financiranje, Kickstarterju. Čeravno je na voljo še mnogo drugih, so odločitev za prav to platformo sprejeli, ker menijo, da je največja, najbolj tehnološka in najbolj ‘ameriška’, kar pa je bilo ravno to, kar so potrebovali.
Za kampanjo na Kickstarterju smo se odločili, ker je na tak način SCOUTEE z enim preprostim korakom vstopil na globalni trg. Naročila prejemamo s celega sveta – ZDA, Kanade, Avstralije, Japonske, Tajvana … Zaradi kampanje smo bili deležni veliko medijske pozornosti, opazili so nas svetovni mediji, kot so The Next Web, Engadget, celo kanadski Discovery Channel. Tega brez kampanje gotovo ne bi bilo.
Majda Dodevska, SCOUTEE
Do konca kampanje je še manj kot 10 dni, trenutno pa je zbranih približno 70% sredstev. Ciljajo na 50,000 ameriških dolarjev. Kampanja sicer ni postala hit Kickstarterja, v prvih dneh je šlo precej počasi. To je nekaj naravnega, saj je izdelek, kot je SCOUTEE, precej nišen in specifičen. V ekipi so povedali tudi, da je baseballska industrija precej tradicionalna in da uporabniki tovrstnih izdelkov niso navajeni kupovati v prednaročilih. Stik in testiranje izdelka sta ključni pri nakupni odločitvi.
Pozitivni odzivi iz sveta športa
Še vedno je zanimivo, da je inovacija v tem ameriškem športu prišla iz naše države. A če pogledamo z druge strani, to sploh ni tako nenavadno. Pri nas je oprema, tudi osnovna, za baseball težko dosegljiva, saj šport enostavno ni razširjen. In ko nekaj ni dosegljivo, naredimo več in se trudimo bolj, da slednje ustvarimo ali izumimo.

Idejni oče orodja, Miha Uhan, je SCOUTEE razvil ravno zaradi nerazvitosti športne discipline pri nas, medtem ko je sam hotel napredovati v športu in spremljati svoj razvoj. Brez tovrstnega orodja to ni bilo mogoče, zato je okoli sebe zbral ekipo štirih ustanoviteljev in približno desetih sodelavcev, med katerimi so industrijski oblikovalci, strokovnjaki za radarske tehnologije, razvijalci. Trenutno delajo v Sloveniji, vsaj del ekipe pa se bo v kratkem moral preseliti v ZDA, saj je tam tudi njihov najpomembnejši trg. Proizvodnja izdelka pa zaenkrat še poteka v Sloveniji.
Odkar smo javnosti prvič sporočili, kaj delamo, prejemamo izjemno pozitivne odzive. Čeprav smo se že med razvojem veliko pogovarjali s trenerji, igralci in njihovimi starši, da bi razvili produkt, ki bi jim dejansko koristil, tako dobrih odzivov nismo pričakovali. Čeprav smo produkt razvijali bolj z mislijo na mlajše igralce in trenerje na univerzah, srednjih šolah in v manjših ligah, so se nam oglasili tudi že profesionalni klubi in skavti, kar nas je izjemno presenetilo in seveda razveselilo.
Majda Dodevska, SCOUTEE
Oglasili so se jim tudi iz drugih športnih disciplin: nogomet, kriket, tenis, golf, rokomet, odbojka, celo paintball, kjer so opazili prednosti orodja. V prihodnosti se želijo razširiti še regionalno, ciljajo na Azijo, Srednjo Ameriko in Evropo, hkrati pa še bolj razviti orodje in njegove sposobnosti ter uporabnikom ponuditi več informacij.