Kako sem preživel prakso na Seedcamp Weeku v Londonu

Aljaž je pred kakšnim mesecem pridobil prakso na Seedcamp Weeku v Londonu na podlagi enega samega pogumnega e-poštnega sporočila. Prosili smo ga, naj z nami podeli izkušnje s prakse, v upanju, da bo njegov članek spodbudil tudi nekoliko bolj sramežljive. Ne čakajte križem rok, da vam nekdo ponudi priložnost za pridobivanje izkušenj. Sprašujte, saj vprašanja ne stanejo nič. Pogosto pa se zgodi, da nanje dobite tudi odgovor. :)

Seedcamp Week London

Opomba uredništva: Aljaž je pred kakšnim mesecem pridobil prakso na Seedcamp Weeku v Londonu na podlagi enega samega pogumnega e-poštnega sporočila. Prosili smo ga, naj z nami podeli izkušnje s prakse, v upanju, da bo njegov članek spodbudil tudi nekoliko bolj sramežljive. Ne čakajte križem rok, da vam nekdo ponudi priložnost za pridobivanje izkušenj. Sprašujte, saj vprašanja ne stanejo nič. Pogosto pa se zgodi, da nanje dobite tudi odgovor. :)

Seedcamp je največji mikroinvesticijski pospeševalnik v Evropi. Med ponedeljkom, 3. 2., in petkom, 7. 2., je potekal Seedcamp Week London (SWL). Gre za tedenski dogodek, ki se ga udeleži 20 izbranih startupov, med katerimi jih le 6 ali 7 pridobi semenski kapital. Letos je bilo izbranih 8 zmagovalcev. Na SWL sem nudil organizacijsko podporo oz. sem bil ‘fantek/deklica za vse’. Kako sem se sploh znašel tam?

Za Seedcamp sem se navdušil kakšen teden prej, ko sem se udeležil delavnice, na kateri je Andraž Tori (Zemanta) predstavil izkušnje s prijavo in vključitvijo v podjetniški pospeševalnik Seedcamp. Osebno mi je bila celotna izkušnja tako ‘mindblowing’, da sem Andraža po predavanju prosil za nasvet, ko pa sem prišel domov, sem seedcampovcem napisal mail in jih vprašal, ali potrebujejo kakšno pomoč.

Od poslanega e-maila je preteklo nekaj dni in na SWL sem pozabil oz. izgubil upanje v odgovor. Nato pa sem en teden pred začetkom SWL dobil mail od Kerstin in Felixa, s katerima sem se dogovoril za sodelovanje, kupil letalsko karto in čez nekaj dni odletel v London. V sredo, 5.2., sem se ob 8. uri zglasil na Google Campusu (4-5 Bonhill Street, London), kjer ima Seedcamp svoje prostore. Začel se je uradni del SWL!

Sreda, 5.2.: Founders Day

Dan se je začel ob 9.30 z registracijo ‘founderjev’.

Ob 10.00 je sledil uvod v SWL.

Ob 10.30 so bili predstavitve startupov (max. 3-minutni pitchi)

Ob 11.30 Masterclass: Azmat Yusuf, Founder of Citymapper

Ob 12.00 Networking Lunch

Ob 13.00 Mentoring Sessions: v prvem dnevu so se na SWL zvrstili najuspešnejši ustanovitelji in serijski podjetniki iz celotne Evrope, ki so startupom ponudili velik navdih in priložnost učenja od najboljših.

Glavnino dneva je predstavljalo mentoriranje oz. pogovori med startupi in mentorji, kjer so lahko mentorji, ki so bili razdeljeni v skupine dveh do štirih mentorjev, svobodno delili svoje nasvete in podrobno izprašali startupe o vizijah, ciljih, poslovnih modelih, monetizaciji itd.

Posamezna seja je trajala 45 minut, nato so se mentorske skupine premaknile k naslednjemu startupu. Takšnih sej je bilo 5, nato pa sta sledili 2 ‘prosti seji’, kjer so si mentorji lahko sami izbrali startup, ki jih je najbolj pritegnil.

Ob 18.00 zaključek dneva. Hitra zahvala mentorjem in startupom.

Ob 18.30 zabava v 98 Bar :)

Četrtek, 6.2.: Product Day

Drugi dan je potekal na enak način kot prvi, le da se je nekoliko preimenoval, zamenjalo pa se je tudi nekaj mentorjev. Največja razlika je bila zvečer, ko je bilo med startupi občutiti malo živčnosti. Naslednji dan je bil na programu namreč ‘Investors day’.

Ta večer so startupi delali zadnje popravke  in izboljšave na svojih predstavitvah, poskušali izvedeti kar največ o investitorjih, ki bodo prišli naslednji dan, jih dodajali na LinkedInu itn.

Petek, 7.2.: Investors Day

V dopoldanskih urah se je v poslovni stavbi Millbank tower zbral ‘kapital sveta’. Kolega Sia je rekel: ‘Ves denar Londona je danes tukaj’ in najverjetneje najini oceni nista bili daleč od resnice. Osebno mi je pozornost najbolj vzbudilo ime Oliver Rothschild iz družine Rothschildov.

Med startupi je bilo čutiti napetost, saj so se vsi zavedali, da je veliko odvisno od njihove predstavitve pred prominentnimi investitorji z globokimi žepi. Nekateri startupovci so imeli nekaj več treme kot ponavadi in so na hodniku pred dvorano ponavljali svoje pitche.

Nato so se začele predstavitve, ki so potekale kot vse preostale dni na SWL – po abecednem redu glede na ime startupa. Začel je BuyerDeck, končal pa Wodd.

Po pitchih pa sta dogajanje popestrila še ustanovitelja družbe Hailo. Hailo je app, ki revolucionira naročanje in plačevanje taksi prevozov.

Iz avditorija v pritličju smo se vsi premaknili v 28. nadstropje, kjer so se odvile 4 serije pogovorov z mentorji, vsaka je trajala po 30 minut in za konec še 2 po lastni izbiri.

Potem je prišel konec dneva… Vsi so se porazgubili, z nekaterimi startupovci pa smo proslavili naporen zaključek tedna.

Takšna je bila moja izkušnja na SWL in niti malo mi ni žal, da sem šel. V treh dneh sem videl in se naučil ogromno. Med pogovorom z enim od startupovcev sem izvedel, kako ustanoviti družbo v Angliji/Londonu in kakšni so stroški povezani s tem. Nekdo drug mi je po pitchu svoje poslovne ideje dejal ‘It is an idea that will get you into Seedcamp, definitely pursue this idea!’ Mogoče je bil le prijazen, vendar mi to pomeni veliko. Najpomembnejše je torej, da sem spoznal predvsem dobre in ambiciozne ljudi, ki so vedno pripravljeni pomagati, če jih, seveda, vprašaš!

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.