Ko se prah poleže: Vtisi z letošnjega SEMPLA

Konec novembra je minil v znamenju konference medijskih trendov. Že 16. zapored se je v Portorožu, v Grand Hotelu Bernardin, odvil SEMPL. Nova znanja in zanimivosti pa je pridobivala tudi ekipa Netokracije.

Daniel Levine (foto: SEMPL)
Daniel Levine (foto: SEMPL)

Letošnja osrednja tema dogodka je bila “Prerojeni” (Reborn), pod katero je 20 mednarodnih govorcev osveščalo obiskovalce, željne znanja in novosti, o novostih in spremembah v medijsko-komunikacijski panogi. Konferenca je trajala 2 dni, podeljene pa so bile tudi nagrade Sempler, za najboljše medijske strategije na posameznih področjih. Konferenco je povezovala Naida Kundurović, TV-voditeljica iz Bosne in Hercegovine.

Prvi dan: televizija še vedno priljubljena

Četrtkovo konferenco je s predavanjem o Millennium generaciji pričela Nataša Mohorič Kejžar, direktorica Ipsosa Slovenije. Predstavila je razlike in podobnosti držav v regiji. V primerjavi s preteklimi leti so se prioritete posameznika popolnoma spremenile, posledično pa tudi razmišljanje ljudi. Zanimivo je bilo videti tudi, da se ljudje v Adriatic regiji še vedno poslužujejo tradicionalnih medijev in tako večina prebivalcev gleda televizijo vsaj enkrat na dan, skoraj polovica jih v Sloveniji še vedno vsak dan posluša radio, nekoliko pa so opustili prebiranje časopisov.

Nataša Kejžar (foto: SEMPL)
Nataša Kejžar (foto: SEMPL)

Branimir Brkljač, soustanovitelj Studia Moderna Group in ustanovitelj Terre Panonice Srbija, nas je seznanil  s tem, kako se je medijska slika skozi leta spreminjala, od razpada Jugoslavije naprej. Opozoril nas je na to, da je bila včasih glavnega pomena distribucija, sedaj pa je ves svet v naših rokah. Virtualni svet je sedaj realni svet, globalni svet pa lokalni. Včasih je bil prvotnega pomena nakup, sedaj pa se oglaševalci vse bolj osredotočajo na pripadnost potrošnika.

S tem, kateri so največji trendi, ki sledijo, nas je seznanil guru trendov, Daniel Levine iz spletnega portala WikiTrend.org. Kot pet najpomembnejših trendov je izpostavil digitalno povezovanje različnih okolij, večjo stopnjo družabnih stikov med ljudmi, ki jo omogoča tehnologija, vedno večjo transparentnost, ki blagovnih znamkam onemogoča laži in neiskrenost, nosljivo tehnologijo ter združevanje realnega in virtualnega sveta. Podjetjem in posameznikom je polagal na srce, naj ustvarjajo orodja, ki omogočajo povezovanje med ljudmi. Na koncu je to res edino kar šteje. Svojo predstavitev je zaključil z nasvetom, naj podjetja in agencije ponudijo ljudem doživetja, s katerimi se bodo lahko pohvalili prijateljem, sosedom in jim bodo ostala v spominu, ter naj vse, kar je še fizično postane digitalno, saj je v tem prihodnost oglaševanja.

Po težko pričakovanem kosilu je bil čas za Ralpha van Dijka ustanovitelja in kreativnega direktorja Eardruma iz Avstralije, ki je prepričan, da vstopamo v novo dobo marketinškega komuniciranja, kjer je veliko več prostora in tolerance za jasno razumevanje kako uravnotežiti orodja s preizkušenimi mediji, kot je radio.

Patrick Galvin (foto: SEMPL)
Patrick Galvin (foto: SEMPL)

Za konec popoldneva nas je navdušil še Patrick Galvan, soustanovitelj in glavni motivator The Galvanizing Group iz Avstralije, ki se je posvetil marketingu od ust do ust na spletu. Njegov predlog, predvsem pa nasvet podjetjem in agencijam je bil, naj vse svoje stranke obravnavajo spoštljivo in obzirno, saj bodo tako delali tudi sebi v dobro in bodo te zadovoljne stranke širile dober glas podjetja oz. agencije, kar pa je na koncu glavni pomen tovrstnega marketinga.

Končno je bil tu tudi večer in težko pričakovana podelitev nagrad. V svečanem vzdušju in ob kozarcu penine, smo z aplavzom počastili Pristop in Renderspace za nagrado Veliki Sempler za najboljšo medijsko strategijoŽivim lajf z reperjem Zlatkom. Za najboljšo strateško uporabo medijskega spleta je bila nagrajena OMD s kampanjo Twingo gospodične, za najboljšo ciljano akcijo pa Agencija 101 in Nosečka MG globalna Facebook stran. Pristop in Renderspace sta tako skupaj prejela kar štiri nagrade, OMD pa dve.

Drugi dan – od vsebinskega marketinga do novih oglaševalskih rešitev

Petek nam je ponudil vsebine predvsem iz področja vsebinskega marketinga in novih oglaševalskih rešitev. Za dobro jutro smo se zopet vrnili k strategijam in pod okriljem Nenada Senića, urednika korporativnih medijev v podjetju Disput, obnovili znanje pomembnosti strategije oz. vrnitve vsebinskega marketinga k samim osnovam. Nenad je mnenja, da je vsaka strategija edinstvena, a je pomembno, da je preprosta, hkrati pa podrobna.

Nenad Senić (foto: SEMPL)
Nenad Senić (foto: SEMPL)

Po našem mnenju, je za vrhunec petkovih predavanj poskrbel Matthew Zorpasa, avtor bloga TheGentleman Blogger iz Velike Britanije, ki je, kot pravi o sebi, “bloger za poln delovni čas”. Izpostavil je trend modnega bloganja, ki se je razširil tako pri nas kot tudi po svetu, ter nas seznanil z nekaj podatki, ki dokazujejo naraščanje blogovskih zapisov, ki torej niso le modna muha, kot je bilo morda videti pred desetletjem, temveč pravi trend. Kasneje je ekipa Netokracije imela priložnost z njim poklepetati tudi zasebno. V kratkem pogovoru nam je razkril, da je skrivnost uspešnosti in drugačnosti od drugih blogerjev v dobro pripravljeni predhodni strategiji.

Za konec nam je postregel še Niall Horgan, vodja ključnih strank pri Twitterju za regijo EMEA. Izpostavil je tri ključne dejavnike, ki jih morajo blagovne znamke upoštevati, ko snujejo strategijo komuniciranja na družbenem omrežju Twitter. To so potreba po samoizražanju, povezovanje med ljudmi in radovednost. Nial je mnenja, da ljudje radi odkrivajo nove stvari, treba jim je ponuditi le ekskluzivne novice. Twitter je namreč najhitrejši način, ko nekdo želi nekaj sporočiti množici ljudi, in tako zadovoljiti njihovo željo po nenehni seznanjenosti z aktualnimi dogodki.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.