Slovenski startup je leta je mDrive!

V živo s PODIMA: Slovenski startup je leta je mDrive!

Na 35. konferenci PODIM so razglasili zmagovalca tekmovanja Start:up Slovenija 2015. Enajstčlanska komisija tekmovanja je izbrala 5 finalistov, zmagala pa je ekipa TIBOPO z rešitvijo mDrive.

zmagovalciPodim2015600px
Foto: Janez Klemenčič

Sistem za nadzor dvoročnega upravljanja z vozili mDrive

mDrive je napreden tehnološki sistem za nadzor dvoročnega upravljanja z vozili. Pomaga reševati pomemben dejavnik v prometni varnosti, to je motnja pozornosti-distrakcija (telefoniranje, pisanje sms-ov, prehranjevanje, kontrola radia, urejanje videza kot je ličenje ,…). Sistem drastično zmanjša možnosti distrakcij in pomaga reševati življenja in zmanjšuje gospodarsko škodo.

Testni trg je Slovenija in Srbija, potem Švica in Nemčija. Cilj so tudi ZDA. Do sedaj ima ekipa podpisana pisma o nameri s nekaterimi večjimi podjetji, ki upravljajo s številnimi poslovnimi vozili. Sklenjen imajo tudi dogovor o nakupu prvih sistemov. Z Inštitutom za korporativno varnost pa so dogovorjeni za študijo o vplivu mDrive sistema na varno vožnjo.

V prvi fazi ciljajo na zaključek razvoja sistema in testiranje, nato pa bodo aktivno iskali mednarodne povezave za distribucijo. Za hiter in učinkovit prodor bo nujen tudi večji kapital. Glede tujega trga, imajo že dogovor s srbskim podjetjem, ki ima v lasti številna vozila in skrbijo za varnost po celi Srbiji.
Na področju preprečevanja prometnih nesreč zaradi distrakcij sta konkurenta produktu: senzorski sistem avtomobilskega proizvajalca Volvo, imenovan »Eye movement« in Mercedezov »Attention Assist«. So pa na trgu tudi nekateri drugi sistemi.

Prednost mDrive sistema je naknadna vgradnja (retrofitting), saj ga je možno vgraditi v katerokoli vozilo, hkrati pa ne posega v sfero zasebnosti. Drugi sistemi imajo še pomanjkljivosti kot so nedelovanje v primeru uporabe sončnih očal, nezmožnost zaznavanje ključnih distrakcij in visoko cenovna rešitev. Zato je mDrive sistem edinstvena rešitev za večjo varnost v prometu.

Predstavljamo tudi ostale 4 finaliste.

podim2015starupLeta2015600px
Foto: Janez Klemenčič

MagYeast: rešitev za ekspresno proizvodnjo penin

Proizvodnja visoko kvalitetnih penin je tehnološko zahtevna, draga in zamudna dejavnost, zaradi česar se vrhunski proizvajalci pogosto soočajo s težavami pri pravočasni obdelavi naročil in dobavi svojih penin končnim naročnikom. Hkrati je proizvodnja visoko kakovostnih penin lahko izjemno donosna dejavnost, ki v zadnjem desetletju beleži najvišjo globalno rast v panogi proizvodnje pijač.

Podjetje InoVine je prepoznalo priložnost predvsem v skrajšanju izredno zamudnega postopka čiščenja penine, ki je predpogoj za prodajo penine na trg. Zasnovali so rešitev za hitro magnetno separacijo kvasne usedline iz steklenice penine, ki ta postopek skrajša iz sedanjih nekaj tednov na zgolj 30 minut.

Gre za rešitev MagYeast, ki lahko revolucionalizira proces proizvodnje penin, je prijazna do okolja, preprosta za uporabo in ne vpliva na končno kakovost penine. S preprosto integracijo v proizvodni proces izdelovalcem penin prihrani čas in stroške ter tako omogoči povečanje donosnosti in obsega njihove proizvodnje.

Potencialne stranke so vrhunski svetovni proizvajalci visoko kakovostnih penin, s katerimi ima podjetje že vzpostavljene kontakte, in tudi ostali proizvajalci, ki želijo pridelovati visoko kakovostne penine, a zaradi trenutno visokih proizvodnih stroškov proizvajajo penine nižje kvalitete, ki na trgu dosegajo nižje cene in so navadno primerne predvsem za prodajo na lokalnem trgu.

Podjetje se želi pozicionirati kot mednarodno uveljavljen ponudnik visoko tehnoloških rešitev na področju procesnega inženirstva v proizvodnji pijač. Kratkoročni cilj je razvoj in komercializacija rešitve MagYeast, ki jo letos že testirajo pri zgodnjih uporabnikih. Za leto 2016 je načrtovan začetek trženja rešitve, sprva na lokalnem in regionalnem trgu, leto kasneje pa tudi širitev na glavne svetovne trge penečega vina.

Platforma za skupinsko gradnjo Coinhab

Coinhab je platforma za kolektivno gradnjo, kjer se graditelji povežejo in tako prihranijo od 30% pri gradnji. Ekipa želi rešiti perečo problematiko predragih stanovanj, posebej v urbanih središčih in okolici, ki so postala popolnoma nedostopna za srednji sloj.

S svojo rešitvijo povezujejo iskalce stanovanj/graditelje, arhitekte in nepremičninske agencije. Iskalci stanovanj/graditelji tako pridejo do cenejšega doma, arhitekti dobijo dostop do večjih kolektivnih projektov, nepremičninske agencije pa imajo možnost prodaje večjih nepremičnin, ki se v času gospodarske krize težko prodajo. Njihovi kupci so torej iskalci stanovanj/graditelji in arhitekti.

Pilotne projekte izvajajo v Sloveniji, letos bodo platformo razširili tudi v Avstrijo, kjer so zaznali velik interes. V letu 2016 načrtujejo prisotnost v Centralni Evropi, bolj podrobno v Nemčiji, Švici in Nizozemski. Trenutno imajo skupino bodočih graditeljev, s katero iščejo možnost realizacije projekta v vrednosti okrog 500.000 EUR, prijavljenih pa je več deset posameznikov, ki bi radi kolektivno gradili s Coinhabom. Za sodelovanje se dogovarjajo tudi z več nepremičninskimi agencijami in arhitekti po Evropi. So v fazi iskanja semenskega kapitala in se dogovarjajo z investitorji za semenski kapital za prodor v tujino.

Primarna konkurenca so podjetja, ki investirajo in zgradijo sosesko ali blok za trg ter ga nato prodajo po delih, ter gradbena podjetja, ki gradijo draga stanovanja za trg. Konkurenco predstavlja tudi gradnja v lastni režiji, ki sicer nudi visoko stopnjo individualnosti, je pa draga, tvegana in časovno zamudna.

Ekipa meni, da so konkurenčnejši ravno zaradi bistveno nižje cene, prav tako pa lahko iskalci stanovanj oz. graditelji pri Coinhabu stanovanja prilagodijo svojim željam.

Tihe plavutke za podvodni ribolov ”Silence in fishworld”

Konstruktor, inovator ter uspešen podjetnik Maks Robinik z ekipo KRAKEN predstavlja prve neslišne karbonske plavuti na svetu, ki se uporabljajo tako za vrhunski podvodni ribolov, kot tudi za potapljanje na vdih, ki so popolnoma neslišne in plavalcu obenem omogočijo 40% večji izkoristek moči, še vedno pa ohranja karakteristike predhodnih plavuti.

Idealne stranke so podvodni ribiči ter apneisti, ki v morju preživijo ogromno časa, so fizično (v smislu potapljaških sposobnosti) superiorni, ustvarjajo izredno dobre ulove, so izredno predani športnemu potapljanju ter ribolovu.

Celotni svetovni trg ima 26 mio potapljačev in snorklarjev. Tržna vrednost Severne Amerike in Evrope znaša 20$ MRD. Najprej bodo prodrli na trg obmorskih držav JV Evrope, v petih letih pa z izdelki osvojili pet kontinentov. Konkurenca obstaja, vendar se bodo od nje ločili s patentiranimi edinimi neslišnimi karbonskimi plavutmi, z dvigom standarda izdelave in kvalitete potapljaških plavuti, s katerimi bo vsak potapljač postal neslišen specialec. Na voljo bodo tudi personalizirane plavutke ter v prihodnosti tudi plavuti iz naravnih materialov.

Neslišne plavuti so uspešno prestale testiranje, med drugim jih je uspešno testiral tudi UMBERTO PELIZZARI, večkratni svetovni in evropski prvak v potapljanju na vdih, na kar so v ekipi KRAKEN še posebej ponosni. V letošnjem letu bodo nadaljevali z razvojem, testiranjem in aktivnostjo na internetni strani.

V 2016 se bodo posvetili pospeševanju prodaje, marketingu in izdelavi spletne trgovine, zatem prodrli na trg JV Evrope, nato pa še na svetovne trge do 2020. Cilj ekipe KRAKEN je prodreti v petih letih na pet kontinentov.

Orodje za upravljanje tveganj in odločanje Silver Bullet Risk

Ekipa Silver Bullet Risk je razvila orodje za upravljanje tveganj in odločanje, ki rešuje problem celovitega upravljanja tveganj v podjetju in pomaga vodstvu voditi podjetje s sprejemanjem boljših odločitev. Poda jim informacije o težavah in priložnostih, ki lahko bistveno vplivajo na poslovanje podjetja. Lahko prepreči propad podjetja, ali pa jim 2-3 x poveča EBITDA.

Problemi, ki so jih identificirali, ne samo v Sloveniji temveč tudi pri poslovnih okoljih v tujini, da vodstvo, uprava ter nadzorni svet, lastniki, notranji in zunanji revizorji nimajo celovitega pregleda nad ključnimi tveganji v organizaciji in morebitnimi posledicami odločitev vodstva. Poročila o tveganjih niso podprta s finančnimi vplivi na samo organizacijo. V organizacijah nimajo ustrezne informacijske in metodološke podpore pri svojem delu, temveč večinoma uporabljajo preglednice kot edino orodje za obravnavo tveganj v organizaciji. S tem je njihovo delo zamudno, nepregledno, ni mogoče zagotavljati revizijskih sledi in preverjanja zgodovine, priprava celovitih poročil na podlagi enovite metodologije pa praktično nemogoča.

Rešitev je namenjena vodstvu, risk managerjem, lastnikom poslovnih procesov in revizorjem, lastnikom, nadzornem svetu, ki tako dobijo dober vpogled v drobovje organizacije. Ciljajo na srednja in velika podjetja v EU in ZDA, najprej pa se bodo fokusirali na energetski sektor.

Trenutno imajo 5 kupcev, podpisanih pogodb – Silver partnerjev (alfa strank), s katerimi imajo dogovor o povratnih informacijah. Intenzivno iščejo kupce v Sloveniji, hkrati pa vzpostavljajo prodajni sistem v D-A-CH regiji, ki bo ključni fokus v naslednjem letu.

Največji izziv vidijo ravno v vstopu na tuje trge, od konkurence pa so drugačni, ker združujejo vsa tveganja na enem mestu, jih finančno ovrednotijo, so hitri in rešitev pa je lahka za namestitev. Ekipa je kompetentna in multidisciplinarna, razvili so inovativne algoritme in metodologija. Njihov cilj je najti strateškega partnerja.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.