Startupi slovenskih ustanoviteljev ponovno zbrali 100 milijonov dolarjev!

Startupi slovenskih ustanoviteljev so v letu 2016 ponovno zbrali skoraj 100 milijonov dolarjev sredstev, ustanovitelja Outfita7 pa sta dokazala, da so tudi pri nas možne velike prodaje z visokimi številkami. Predstavljamo podatke, ki jih je zbral in danes predstavil sklad Silicon Gardens.

ecosystem1v2
Vir: Silicon Gardens

Po lanskem letu, ko so slovenski ustanovitelji zbrali rekordnih 127 milijonov, se je trend letos ustalil pri skoraj 100 milijonih dolarjev – številki, še vedno vredni pohvalnega prikimavanja.

Največ sredstev je zbralo podjetje Urban Mining Company, 25.000.000 dolarjev, sledi stari znanec Layer s 15.000.000 dolarji in Iconomi, ki je 10.576.227 dolarjev za razliko od prvih dveh zbral z množičnim financiranjem.

Največ še vedno vložijo skladi tveganega kapitala

Največ sredstev v slovenska zagonska podjetja še vedno vložijo skladi tveganega kapitala, vendar se je njihov delež v primerjavi s predlanskimi in lanskim letom z več kot 90 % zmanjšal na 71 % v letu 2016. Najpomembnejši vir financiranja za njim je s skoraj 13 % lani postalo množično financiranje.

ecosystem3

Vlada vložila v največje število zagonskih podjetij

Če pogledamo število vlaganj, pa je slika za razliko od prejšnjih let precej drugačna. Največ vložkov je v letu 2016 prispevala vlada, sledijo skladi tveganega kapitala, pospeševalniki, angelski in zasebni vlagatelji ter šele nato množično financiranje.

Zdrava mešanica investicij

Zgornji podatki kažejo, da so vložki v podjetja različno visoki tudi glede na to, od kod prihajajo. Spodbudno je, da ni največ investicij v najnižji kategoriji pod 50.000 dolarji, temveč v kategoriji med 50.000 in 150.000 dolarji. Investicij, težkih en milijon dolarjev ali več, je bilo v letu 2016 dvanajst, od teh jih je bilo kar pet večjih od 10 milijonov dolarjev.

ecosystem5

Šest podjetij v tujih pospeševalnikih

Po letih, ko so slovenska zagonska podjetja množično odhajala v tuje pospeševalnike, je bilo lani takšnih le šest: Lock and Charge je odšel na Nizozemsko, Viar in Homey v ZDA, Sentinel v Španijo, Zenodys v Nemčijo in Prospeh v Italijo.

Le 5 % slovenskega kapitala

V slovenska zagonska podjetja v veliki večini ne vlagajo slovenski vlagatelji, saj je takšnega kapitala le za 5 %. Največ ga prihaja iz ZDA in drugih držav Evropske unije, manjši delež pa prispevajo tudi kitajski in azijski vlagatelji. Če pogledamo, kje so naša zagonska podjetja, ugotovimo, da 25 % konča na slovenskih tleh, le nekoliko več v drugih državah EU, največ naših zagonskih podjetij skupaj z vložki pa pristane v ZDA.

ecosystem6

Strojna oprema je hit

Glede na to, s čim se ukvarjajo, lahko vidimo, da gredo zagonska podjetja slovenskih ustanoviteljev v koraku s trenutnimi tehnološkimi trendi. Lani so daleč največ denarja zbrali startupi, ki se ukvarjajo s strojno opremo. Sledijo spletne rešitve, strojno učenje in t. i. blockchain. Če se odmaknemo od tehnološkega sveta in preverimo stanje v primarni industriji, je z naskokom najbolj zastopano zdravstvo, za njim pa rešitve s področja medijev, produktivnosti, financ in mobilnosti.

Poziv k prijaznejšemu poslovnemu okolju v Sloveniji

Pred kratkim smo lahko prebrali podroben in poučen, a zaskrbljujoč zapis o neprijaznosti slovenskega poslovnega okolja. V njem Aleš Špetič pojasnjuje, kaj vse tuje vlagatelje odvrača od vlaganj v slovenska podjetja in kaj bi bilo treba na splošno izboljšati, da postanemo država, prijaznejša zagonskim in običajnim podjetjem.

V svojem komentarju izpostavi tako postopkovne težave, med katerimi je obvezna, a nedoumljiva fizična prisotnost vlagateljev, neugodno davčno zakonodajo, pri kateri se na primer sploh ne spodbuja reinvestiranja kapitala, kot tudi težave pri poslovanju, pri čemer gre predvsem za nejasne postopke in prezapletena pravila za mala podjetja. Toplo priporočamo, da si komentar preberete v celoti!

V prihodnje bo slovenska zagonska podjetja spremljal Dealbook

Pregled dejavnosti in vlaganj v zagonska podjetja so v skladu Silicon Gardens do sedaj objavljali enkrat letno, saj je bilo vključenega veliko ročnega dela. Podjetje D-Labs pa se je letos ponudilo, da pripravi in gosti spletno aplikacijo Dealbook, ki bo služila kot bolj dinamična baza dejavnosti slovenskih zagonskih podjetij.

Celotno analizo leta 2016 si lahko ogledate tukaj.

Komentarji

Comments are closed.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.