Slovenski Storesense pomaga trgovcem izboljšati prodajo

Slovenski Storesense se razvija v londonskem Colliderju

Spin-off Storesense informacijsko tehnološkega podjetja Nil, ki s sedežem v Ljubljani danes deluje že v desetih državah po svetu, je bil kot prvi slovenski startup sprejet v znan londonski pospeševalnik Collider. Z nagrado 50 tisoč funtov so začeli 4-mesečni program.

Ekipa Storesense: Jan, Nejc, Jaka in Lazar. Vir: Storesense
Ekipa Storesense: Jan, Nejc, Jaka in Lazar (foto: Storesense).

V Londonu se 4-članska ekipa slovenskega startupa Storesense dnevno izobražuje, sestankuje in razvija svojo rešitev, za katero je idejo dobil ustanovitelj, Jan Isakovič, ko je delal kot vodja razvoja storitev analitike v podjetju NIL.

V NIL-u smo v poletju leta 2013 začeli preučevati možne poslovne koristi uporabe lociranja uporabnikov prek omrežij Wi-Fi. Ideje za storitev so vključevale med drugim tudi domove za ostarele in urgenco, po analizi trga in pogovoru z nekaj podjetji pa smo izbrali trgovce. Ti si seveda želijo vedeti, kaj v njihovi trgovini počnejo obiskovalci, saj jim tak vpogled omogoča izboljšanje nakupovalne izkušnje in seveda prihodkov, saj lahko točno vidijo, kje denimo so področja z malo obiski in kje se najbolj splača postaviti oglasna sporočila, da jih bo videlo čim več ljudi.

storesense3
S pomočjo storitve so v zadnjih 6 mesecih sledili že 5 milijonom kupcev.

Storesense je rešitev, ki trgovcem omogoča analizo vedenja kupcev v trgovinah in tako pomaga do boljšega trženja in optimalnejše razporeditve izdelkov. Storitev deluje na podlagi brezžičnega omrežja in sledi premikanju telefonov ter s temi podatki analizira poti dejanskih kupcev in opazovalcev. Takšna analiza prodajalcu pomaga pri optimizaciji trženja v trgovini tako, da pravilno razporedi izdelke ter oglasna sporočila.

Poleg ustanovitelja Jana Isakoviča ekipo sestavljajo še soustanovitelj in specialist za razvoj storitev v oblaku, Nejc Župec, soustanovitelj in specialist za analitiko, Jaka Demšar, ter pred kratkim pridruženi član in specialist za wi-fi integracije, Lazar Milinković. Sodelujejo tudi z mentorjema Juretom Čuhalevom in Davidom Praisem. K sodelovanju pa trenutno vabijo programerje za front-end in vodjo razvoja partnerskega programa.

Poseganje v potrošnikovo zasebnost?

Marsikdo bi pomislil, da takšna rešitev sporno posega v zasebnost potrošnikov, saj uporablja podatke za identifikacijo telefona oziroma t.i. MAC address. Vprašanju zasebnosti so v ekipi namenili mnogo časa, pojasnjuje Isakovič:

Vprašanje zasebnosti uporabnikov je bilo za nas ključno že od samega začetka razvoja produkta. Zato smo se že leta 2013 posvetovali z informacijsko pooblaščenko. Ugotovili smo, da se zakonodaja med različnimi evropskimi državami razlikuje. V Sloveniji smo, denimo, med državami, ki se najstrožje držijo evropskih priporočil. Vendar pa lahko storitve, ki te podatke uporabljajo za množične analize, to opravljajo, če poskrbijo za nekaj pogojev. Prvič, zbrani naslovi MAC se morajo izbrisati v roku 24 ur. In drugič, uporabniki morajo biti o tem obveščeni in morajo imeti možnost, da svoj MAC naslov odstranijo iz sistema.

To priporočilo smo v celoti upoštevali. Storesense vse analize izvaja na temelju anonimiziranih poti uporabnikov. To se je izkazalo za veliko prednost: praktično vsa konkurenca svoj produkt gradi na razmeroma preprostem zaznavanju frekvence obiskov, mi pa smo skoraj edini, ki znamo res veliko povedati na osnovi poti uporabnikov po trgovini.

Ob vprašanju etičnosti pa Jan izpostavlja uporabo video nadzora v trgovinah, ki ga vidi kot nekaj mnogo bolj spornega, saj lahko uporabniki svoj MAC naslov kadarkoli umaknemo iz analitike, pred kamerami pa se lahko skrijemo samo z res velikim klobukom :)

Rešitev Storesense, ki se je septembra predstavila tudi na Mini Seedcampu v Ljubljani, je namenjena predvsem trgovinam večjim od 2500 m2 in trgovskim središčem. Svojo storitev tržijo direktno na trgih in preko partnerjev.

Izviren poslovni model je bil model mesečnega najema storitve, kjer imajo uporabniki dostop do vseh rezultatov analitike v realnem času.Tega smo po pogovorih s trgovci dopolnili s sistemom poročil, kjer si trgovec izbere področje, ki ga zanima – denimo analitika tokov, analitika vpliva oglaševanja, analitika premikanja kupcev – mi pa mu po treh mesecih pripravimo obširno poročilo, kjer ne le zajamemo rezultate analize, ampak podamo tudi konkretna priporočila.

Za mesečni najem trgovine odštejejo od 500 do 2500 €, odvisno od velikosti lokacije. Čeprav so prodajni cikli dolgi, so v zadnji 6 mesecih sledili že 5 milijonom kupcem!

Devet projektov je bilo sprejetih v program londonskega pospeševalnika. Vir: Collider
Devet projektov je bilo sprejetih v program londonskega pospeševalnika (foto: Collider).

Med devetimi projekti v pospeševalniku Collider

V januarju se je podjetje uvrstilo med devet izbranih projektov uglednega londonskega startup pospeševalnika Collider. Ob tem so prejeli 50 tisoč funtov začetne investicije in možnost razvoja v štirimesečnem programu, če pa se bodo izkazali za poslovno zanimive, pa jih čaka še nova investicija v višini 100 tisoč funtov. Številke investicij Colliderja so višje kot v tipičnih pospeševalnikih.

Sodelovanje v Colliderju je za Storesense velika prednost. Kot majhen startup težko prideš do pravih kontaktov v velikih sistemih; mreža investitorjev in partnerjev Colliderja, med katerimi je denimo tudi Unilever, je pri tem velika pomoč.

Ekipa pravi, da so bili začetki programa precej naporni, poudarek je predvsem na delavnicah in optimizaciji produkta. Kakšen pa je njihov tipičen delovni dan?

Tipičen delovni dan v londonskem akceleratorju se začne ob osmih zjutraj v Starbucks in konča ob desetih zvečer v pubu (smeh). Vmes je dan poln delavnic, sestankov v živo, sestankov na daljavo, telefonskih klicev in e-pošte.

Ampak to je pač delo v startup podjetju. Vsi soustanovitelji Storesense se tega zavedamo. Veseli smo, da so nam naši investitorji dali priložnost, da poskušamo uresničiti svojo vizijo in dali bomo vse od sebe, da Storesense postane uspešno podjetje.

Jan poudarja, da jim je Collider že sedaj veliko dal. Paleta odličnih mentorjev, mreža strokovnjakov, ki predajajo prepotrebno znanje in se podjetjem posvečajo tudi na sestankih ‘1 na 1’, prihajajo v kontakt s podjetji, ki plačajo za to, da so lahko prvi. Tukaj govorimo o podjetjih kot so Unilever, Diageo, Haymarket, Havas media labs, Engine group, Ogilvy.

Za sveže CEO-je, kot sem sam, je taka podpora ključna, saj to pomeni, da se mi veliko stvari ni treba naučiti iz lastnih napak.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.