Slush 2013: Helsinki, 5500 mladih podjetnikov, tovornjaki Angry Birds piva in en slovenski startup - Netokracija.si

Slush 2013: Helsinki, 5500 mladih podjetnikov, tovornjaki Angry Birds piva in en slovenski startup

Letos smo z Edgarjem imeli divje, predvsem pa konferenčno zabito poletje in jesen. Startup Weekend Berlin, RockPaperStartups, WebVisions, PDW, Disrupt SF in Berlin, Pioneers, 2x Mini SeedCamp ... in zadnja postojanka – finale startup tekmovanja na konferenci Slush v Helsinkih v postapokalpitični Cable Factory.

Slush1
Slush ni klasična startup konferenca (foto: Damjan Obal)

Letos smo z Edgarjem imeli divje, predvsem pa konferenčno zabito poletje in jesen. Startup Weekend Berlin, RockPaperStartups, WebVisions, PDW, Disrupt SF in Berlin, Pioneers, 2x Mini SeedCamp … in zadnja postojanka – finale startup tekmovanja na konferenci Slush v Helsinkih, ki je potekala v postapokalpitični Cable Factory.

Zakaj Slush? Zaradi izjemne startup skupnosti. Ker gre za največji neprofitni startup dogodek v Evropi. In zaradi Finske same, saj sem iskal razlog da se po štirih letih vrnem v domovino mobilnih gejmerjev, kodizajna in slabega piva. In seveda, zaradi pitcha Edgarja v finalu, v družbi naših vzornikov, kot so Infogram. V načrtu sem imel tudi nekaj sestankov s partnerji in investitorji, od Nokie do Microsofta.

Zmačkan od potovanj in pitchev, sem se v bistvu veselil hladnih Fincev, a bil šokiran. Slush je izjemno “ne-finski” dogodek: prekleto velik, odlično organiziran in predvsem zelo zelo kvaliteten, glasen in memorabilen. Dogodek je bil v celoti razprodan in vseh pet odrov je pokalo po šivih. Takoj po vstopu v sicer hladno Cable Factory,  je bilo jasno, da gre za top dogodek. Hkrati pa zelo drugačen od ostalih “copy-paste” startup dogodkov. Prizorišče je bilo kot … Berlin na drogah. Stara tovarna, ljudje oblečeni v velikanske kure in “Orwellski demoti” robotov prihodnosti.

Edgar_Slush
Damjan predstavlja Edgarja (foto: EdgarTells.me)

Gejmerji, Skolkovo in 120 pitchev

V dveh dneh je razstavljalo približno 150 startupov, na razkošnih in prostornih stojnicah (predvsem v primerjavi z Disruptom). Prevladovali so seveda skandinavski, baltski in ruski startupi in organizacije. Od Pelotona do Meetings. Izstopal je predvsem ruski paviljon SK Skolkovo. Rusi še vedno nadaljujejo z agresivno strategijo kopiranja Silicijeve doline na obronkih Moskve. Tudi sicer je bila ruska delegacija zelenih šalov zelo številčna. Da ne bo pomote, večina startupov iz SK Skolkovo je na zavidljivem nivoju. Skorajda ne gre za startupe, ampak zrela podjetja nuklearnih fizikov in ducatov doktorandov. Ob zelenih šalih so bili seveda omniprezentni jezni ptiči: od rdečih mikic do pivskih pločevink. Ob Roviu je bil eden glavnih  sponzorjev finski gejmerski studio SuperCell, ki je ravno te dni prodal večinski delež japonskemu SoftBanku. Predsednika SuperCell in SoftBank sta imela na odru tudi izjemno prijeten javni pogovor o prevzemu in 300(!) letnem poslovnem načrtu.

Res je, Slush je kakopak imel gejmerski pridih. Prvi dan je bil glavni (moder) oder v celoti namenjen igričarskemu biznisu. Program je bil sicer izjemno natrpan, akcija brez predaha na vseh odrih. Ker Finci ne slovijo po kulinaričnih užitkih, hrana ni bila izgovor za zamujanje zanimivih in kompaktnih 10-minutnih predavanj. Na odrih so se izmenjali vsi, od VC-jev do premierjev in predsednikov (Finska, Estonija, Rusija). V duhu časa (“post-Snowden era”) je bilo drug dan veliko govora o varnosti. Medtem je bil v duhu regije eden od odrov rezerviran za zelene tehnologije in e-zdravje. Finci so brez dvoma obsedeni z zdravim in ekološko-ozaveščenim življenjem!

Slush2
Slush je bil “gejmersko” obarvan (foto: Damjan Obal)

OK, moja agenda je bila seveda prirejena :) Manj kot čista energija in investicijski plani Microsofta (btw, njihov Cliff Reeves je prav kul tip!) so me zanimali pitchi in demo predstavitve. V dveh dneh sta imela demo dan tako StartupSauna kot Startup WiseGuys. Oba programa, predvsem WiseGuys, sta že dalj časa tudi na Edgar “radarju”. Še pred demo predstavitvami sta bili na vrsti dve tekmovanji. V finalu se je znašlo 120 startupov, od Južne Koreje do Nove Zelandije, horde baltskih in ruskih ter en predstavnik Slovenije.

Po ekstenzivnem pitchanju v zadnjih treh mesecih tokrat ni bilo treme zaradi predstavitve, ta je prišla ob pogledu na konkurenco. Pred mano so pitchali fantje, ki so izumili 8K TV za 2000 € in znanstveniki z mini farmacevtsko revolucijo. V naši družbi so bili še “majhni” startupi, kot so Infogram, Froont in drugi. Ob 15:02 sem kljub temu v dveh minutah (brez prosojnic) povedal, zakaj in kako Edgar rešuje svet. Hura, v polfinale, a žal ne dovolj za Top 4.  Tam so se znašli: Froont, WeekDone, AddSearch in Way Ray.

Estonski startup WeekDone je na koncu domov odnesel 15-kilogramski kip in ček. Fantje rešujejo problem interne komunikacije v podjetjih. V drugem tekmovanju so zmagali BetterDoctor, platforma za iskanje zdravnikov v ZDA.

Slush3
Slush je eden najbolje organiziranih startup dogodkov, ki sem jih kdaj obiskal (foto: Damjan Obal)

Redefinicija startupov?

V primerjavi z drugimi dogodki in predvsem s startupi v ZDA, Slush spreminja definicijo oziroma pričakovanja glede startupov. Velika večina startupov na odrih je že globoko v ciklu ustvarjanja prihodkov, celo dobička. Zanimivo je tudi, da je med skandinavskimi in ruskimi startupi veliko “spin-off” ekip iz raziskovalnih skupin ali večjih podjetij. Baltske države, predvsem Estonija, edine izstopajo po “klasičnih” SAAS startupih.

Očitno je, da se ekosistem spreminja in da se v Evropi od startupov zahteva precej več validacije. Mnogo več je zanimanja za nišne in visoko-tehnološke rešitve (beri: žepni nuklearni reaktor), ki pa se jih težje lotevajo klasična mlada podjetja brez kapitala. Trend je sicer bilo opaziti  tudi na letošnjem Pioneers festivalu na Dunaju. Razen redkih izjem, kot je Fishbrain, je bilo mnogo manj mobilnih aplikacij, a zato več laserjev, robotov in inovacij. Zabavna sprememba v primerjavi z ZDA, kjer še vedno prevladuje fama o zvezdniških najstnikih in mobilnih foto aplikacijah.

Slush4
Lokacija konference Slush – postapokaliptična Cable Factory (foto: Damjan Obal)

Pod črto

Torej,  ali se izplača zamuditi štiri dni razvoja  in preživeti tri dni med arktičnimi startupi? Vsekakor. Prvič, nova, tokrat zelo izrazita potrditev za Edgarja in nov krog zaveznikov, ki verjamejo v našo vizijo. Drugič, Slush je odlična osvežitev (streznitev?), ki je postregla z manj pompoznimi, a zelo kakovostnimi startupi in posamezniki. Za Pioneers je Slush tudi eden najbolje organiziranih in startupom prijaznih dogodkov. Tako po kotizaciji, kot po ugodnostih za sodelujoče.

Morda bi bolj kot slovenskim startupom, obisk Slusha in Finske nasploh svetoval odločevalcem, ki upravljajo z EU sredstvi. Finska vlada s svojimi skladi in predvsem z “match fundingom” zaupa odločitve pospeševalnikom in izkušenim podjetnikom, ki razumejo startup ekosistem. Očitno je, da Finska “sponzorira” znatno manj podjetij, a so tista, v katere vlaga, nič manj kot TOP SHIT.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Vodnik

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.