Slovenca, ki želita z motoristično inovacijo osvojiti svet

21. stoletje nas preplavlja z elektronskimi napravami, ki nudijo rešitve za najrazličnejše potrebe in želje. Zato je skoraj nedoumljivo, da morajo motoristi še vedno ročno izklapljati smernike, zaradi česar je možnosti za nesrečo veliko več. Težavo želi rešiti slovensko zagonsko podjetje ABCS sistem d. o. o.

Smart Turn System
Miha Kovač in Rok Upelj, ustanovitelja Smart Turn System, predstavljata svoj produkt v Intersparu (foto: Štartaj Slovenija)

Direktor podjetja in elektroinženir Miha Kovač je tudi sam motorist. Na eni izmed voženj se mu je za las uspelo izogniti nesreči in ugotovil je, da je bil kriv smernik, ki je ostal prižgan. Začel se je spraševati, kako bi lahko avtomatsko ugašanje smernikov, tako samoumevno v avtomobilih, prenesel na motorje. Zamisel je dobil ob igranju iger na mobilnem telefonu. Posvetilo se mu je, da mora pri njih telefon zaznavati podobno gibanje – predvsem nagibe – kot je tisto na motorju.

Za vsako težavo se najde rešitev

Z ekipo so razvili Smart Turn System, sistem za avtomatski izklop smernikov na motorju. Dela so se lotili tako, da so najprej pregledali vse manevre motoristov in razmislili o značilnostih, ki jih določajo. S senzorji so pridobili informacije o gibanju med vožnjo in zbrali podatke o značilnostih različnih motorjev in voznikov, nato pa jih obdelali z naprednim simulatorjem. Na podlagi vseh teh informacij so razvili, kot zatrjujejo, najnaprednejši algoritem za samodejni izklop smernikov, pri katerem so se med drugim oprli tudi na elemente GP-ja.

Naprava je sestavljena iz elektronskega vezja s senzorji gibanja in položaja ter mikroprocesorja, ki deluje na osnovi programa z naprednim algoritmom. Nenehno spremlja, kaj se dogaja z motorjem, obdeluje in shranjuje podatke o njegovem položaju in gibanju, beleži spremembe naklona, smeri, vibracij in pospeška ter zaznava različne manevre motorista, od zavijanja, vožnje v krožišču do menjave pasu. Na ta način naprava varno in zanesljivo ugotovi, kdaj je treba smernik izklopiti.

Smart Turn System
Foto: Štartaj Slovenija

Ni te težave že kdo rešil?

S težavo so se spopadali že mnogi, še posebej proizvajalci motorjev, ki so sisteme zasnovali na različnih spremenljivkah – prevoženih kilometrih, času, naklonu, pospešku, primerjavi prednjega in zadnjega kolesa. A do sedaj se noben sistem ni izkazal za dovolj zanesljivega in varnega. Nekateri motorji že poznajo avtomatski izklop smernikov, toda  STS predstavlja korak naprej. Vključuje prvi napredni sistem, ki je sposoben zaznati različne manevre in deluje na večini motorjev. Bistvenega pomena za njegovo zanesljivost je namensko razvit simulator, s pomočjo katerega so lahko natančno analizirali gibanje različnih motorjev in motoristov ter prišli do napredne rešitve za varno in udobno vožnjo. Rok Upelj, ki v podjetju skrbi za poslovanje, dodaja:

Vsi, ki so preizkusili sistem, se strinjajo, da se je nato zelo težko usesti na motor brez STS-a. Glede na to, da gre za precej velik problem motorističnega sveta, ki bi moral že biti rešen, smo prepričani, da bo ta na tak ali drugačen način v nekaj letih postal standard na vseh motorjih.

Foto: Smart Turn System
Foto: Smart Turn System

Strojna oprema, narejena v Sloveniji

Strojno opremo za STS izdeluje slovensko podjetje OMF d.o.o., saj verjamejo v slovenske partnerje, kakovost in nadzor nad njo. Obljubljajo tudi, da bo razvoj gotovo ostal v Sloveniji, tudi če bodo kdaj v prihodnosti proizvodnjo prestavili kam vzhodneje. Trenutna investicija pa bo v prvi vrsti namenjena zaposlovanju. V letošnjem in prihodnjem letu namreč načrtujejo razširitev svoje ekipe za 6-8 novih članov.

V Sloveniji so že vzpostavili servisno in prodajno mrežo, zato je STS mogoče kupiti na spletu, v Intersparu in v večini večjih motorističnih trgovin. Na domačem terenu si lahko že v kratkem obetajo večjo prepoznavnost in povpraševanje, saj svoj izdelek predstavljajo v okviru projekta ŠTARTAJ SLOVENIJA. Zaupali so nam, da se hkrati z distributerji že intenzivno dogovarjajo za vstop na tuje trge.

Foto: Smart Turn System
Foto: Smart Turn System

Načrti za prihodnost

V prihodnje si želijo predvsem povezovanja s proizvajalci delov in dodatne opreme za motorje, ki se usmerjajo k pametnim dodatkom. Med cilji je sicer tudi povezovanje s proizvajalci motorjev, a se zavedajo, da bodo v primeru partnerstva z enim izmed njih težko vzpostavili sodelovanje tudi z drugimi.

STS so že predstavili skupini BMW, kjer je direktor nabave najprej želel vedeti, zakaj tega še ni na njihovih motorjih. Nemudoma je v Slovenijo poslal ekipo, da zbere podrobnejše podatke. Žal je bil v njej nekdo, ki že dve leti zatrjuje, da bodo takšen sistem razvili sami in da si ne predstavljajo sodelovanja z zagonskim podjetjem na tako pomembnem področju.

Ekipa iz podjetja ABCS sistem d. o. o. pa v bližnji prihodnosti obljublja še en bombonček za vse motoristične navdušence. Razviti nameravajo napravo, s katero bo lahko uporabnik prek aplikacije sam spremljal podatke o svoji vožnji in jo analiziral.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.