SOFova zlata noč: agencija leta je Pristop, znamka pa ORTO
Letošnji 23. oglaševalski festival je v svojih treh dneh privabil več kot 900 obiskovalcev, ki so prisluhnili odličnemu programu z zanimivimi slovenskimi in tujimi predavatelji ter govorci. Zraven rednega programa pa festival vključuje tudi tekmovanje slovenskih oglaševalskih del. Letos je bilo prijavljenih 392 del, zato je žirija, ki ji je predsedovala Katja Petrin Dornik, imela kar težko delo.

Letošnji 23. oglaševalski festival je v svojih treh dneh privabil več kot 900 obiskovalcev, ki so prisluhnili odličnemu programu z zanimivimi slovenskimi in tujimi predavatelji ter govorci. Zraven rednega programa pa festival vključuje tudi tekmovanje slovenskih oglaševalskih del. Letos je bilo prijavljenih 392 del, zato je žirija, ki ji je predsedovala Katja Petrin Dornik, imela kar težko delo.
Dela so agencije in blagovne znamke lahko prijavile v 12 tekmovalnih skupin, med katerimi je letos tudi prenovljena skupina ‘inovativne rešitve’.
V tekmovalni skupini F, ‘digitalno komuniciranje’, je bilo dela mogoče prijaviti v več tekmovalnih kategorij: spletna mesta blagovnih znamk, izdelkov, dogodkov, storitev in oseb, spletna mesta ter aplikacije za mobilnike in tablice, oglaševanje na družbenih omrežjih, spletni oglasi in promocija izven spletnega mesta, promocije igre ter interaktivna orodja in druge digitalne rešitve. V tej skupini je zlato priznanje prejela akcija Digitalije podjetja Si.Mobil, ki je s tedenskimi izzivi privabil ljudi k sodelovanju preko Twitterja, Youtuba, Facebooka, … Prijavitelj dela je bila agencija Luna TBWA. Velika nagrada te tekmovalne skupine je šla v roke ustvarjalcev mobilne aplikacije Umekism, prijavitelja FM Musick, ki jo je ustvarilo podjetje VBG d.o.o. Ljubljana FM. Aplikacija je ustvarjena za branje črtnih kod, ki je del vsake njihove komunikacije. S pomočjo aplikacije črtno kodo slikamo, le ta pa se potem spremeni v poljubno vizualno sporočilo, ki ga imenujejo ‘umekizem’. Zanimivo je, da so kode uporabljene tudi na majicah, ki imajo potem s pomočjo aplikacije vsak dan neko novo sliko oz. sporočilo. Unikatno!

Skupina K združuje digitalne oglaševalske akcije, ki nimajo nadaljnih kategorij za prijavo del. V tej skupini zlata nagrada ni bila podeljena. Najboljše delo te skupine, ki je prejelo tudi veliko nagrado, je bila oglaševalska akcija naročnika Telekom Slovenije, d.d., ki je skupaj z agencijo Pristop ustvarilo razvpito oglaševalsko akcijo Itak Ven. Z njo je podjetje 7 mladim Itakovcem omogočilo poletno potepanje s ‘spimpanim venom’, kar je poželo ogromno zanimanja med mladimi in ostalimi uporabniki, ki so prevozno sredstvo tudi sooblikovali. S tem so za 90% dvignili engagement na socialnih omrežjih in dosegli objave v vrednosti 27 tisoč evrov.
Prenovljena skupina H, imenovana inovativne rešitve, je letos iskala inovativne komunikacijske rešitve, izdelke ali rešitve. Med 17 prijavljenimi deli si je zlato priznanje prislužila akcija Glas morja, naročnika Alpe Adria Green. Skupaj z agencijo Publicis so na inovativen način pozvali prebivalce obmorskih krajev k podpisu peticije proti Plinskemu terminalu. Akcija je bila zelo uspešna, saj plinskega terminala v Žavljah ne bo. Podjetje Bramac pa je v sodelovanju z agencijo Pristop ustvarilo zmagovalca tekmovalne skupine H – Preglejte svojo streho iz zraka. Z zamislijo o brezpilotnih helikopterjih, ki preletijo vašo streho in jo pregledajo iz zraka, so poželi mnogo zanimanja in pozitivnih povratnih informacij uporabnikov.

Na SOF-u so podelili tudi stanovske nagrade oglaševalec leta 2013 in oglaševalske osebnost. Slednji naziv je prejel Matevž Medja, direktor in partner agencije Gigodesign, ki je lansko leto zaznamoval z ustanovitvijo pospeševalnika Design Forward. Z načelom ‘lead by example’ mladim daje odličen vzgled in ustvarja pogoje za povečevanje vrednosti podjetij. Naslova Oglaševalec leta 2013 se že tretje leto zapovrstjo veseli podjetje Si.Mobil, ki je po utemeljitvi tudi v lanskem letu delovalo inovativno ter odločno kakovostno. Z lansiranjem različnih oglaševalskih kampanj, ki so bile večkrat tudi družbeno odgovorne, so odlično nagovarjali svoje občinstvo.
Na Zlati noči SOF-a so podelili tudi najžlahtnejša naziva – Agencija leta in Znamka leta. Agencija leta je po več kot 30 točkah prednosti postala agencija Pristop, Orto pa je 15 točkami pred Itakom postal Znamka leta.
Vsem nagrajencem iskreno čestitamo in želimo kakovostnega ter kreativnega delovnega elana še naprej!