Kaj spletni trgovec lahko (in mora) storiti, da bi maksimalno izkoristil elektronsko pošto?

Kaj spletni trgovec lahko (in mora) storiti, da bi maksimalno izkoristil elektronsko pošto?

Do sedaj še nisem srečal niti enega spletnega trgovca, ki me po izdelavi spletne trgovine ne bi vprašal, kako priti do kupcev, kako obiskovalce spremeniti v kupce in kako doseči, da kupci redno kupujejo oziroma se vedno znova vračajo. Obstaja način, ki ga poznamo že zelo dolgo in verjetno prav v kontekstu spletnega oglaševanja doživlja svojo drugo renesanso. Imenuje se elektronska pošta.

omg_email
Ivica bo o elektronski pošti kot izkušnji spletnega oglaševanja govoril na največji konferenci o spletni prodaji v regiji, konferenci OMGcommerce, ki jo pripravlja Netokracija, zgodila pa se bo 4. maja v Zagrebu! Celoten program si lahko ogledate na uradni spletni strani, že danes pa se lahko prijavite prek sistema Entrio!

omgcommerceclick_banner1

Alarm zvoni.

Obrnete se in iščete mobilni telefon, da bi čim prej ugasnili alarm ali pa pritiskate na tipko snooze. Takoj zjutraj še popolnoma zasanjani odpirate prvo aplikacijo – preverite elektronsko pošto.

Ogledujete si, kdo vse je v vaš nabiralnik poslal pošto, ločujete, brišete in arhivirate nepomembno pošto. Bolj pomembna sporočila postanejo smerokazi današnjega delovnega dne. Na nujne in pomembne odgovorite nemudoma. Tisti, bolj srečni, pa se zgolj obrnete na drugo stran postelje. :-)

Se prepoznate v tej jutranji rutini?

Niste edini.

iPhone
Vse več Slovencev začne delovni dan na takšen način in prav jutranja elektronska sporočila jim narekujejo urnik preostanka dneva.

Seveda, rekli boste, elektronska pošta je tu že celo večnost, ali je tu kaj novega, o čemer moramo govoriti?

Seveda je.

Elektronska pošta je do nedavnega služila kot kombinacija zasebne in poslovne komunikacije.

Se spomnite, koliko smešne elektronske pošte ste prejeli včasih?

Kaj se je spremenilo?

Pojavili so se novi kanali komunikacije.

Kar so včasih nekateri prijatelji redno pošiljali preko elektronske pošte, sedaj delimo preko družbenih omrežij, zasebno komunikacijo pa smo preselili na Viber, WhatsApp in druge podobe aplikacije in storitve.

Ali je sploh še kdo ostal ‘na mailu’?

Mail-krevet
Vsi ostali so “na mailu”.

Brez elektronskega naslova ni možno aktivirati novega mobilnega telefona, kupovati na spletu ali odpreti profila na priljubljenem družbenem omrežju. Elektronski naslov je sedaj predstavljen kot temeljni del spletne identifikacije, s tem pa je pridobil na svojem značaju, oziroma pomembnosti v našem življenju.

Ali ste vedeli, da kar 86 % ljudi preskoči reklame na televiziji (raziskava Chief Marketing Officer (CMO) Council)? Istočasno pa preberemo kar 56 % elektronskih sporočil, ki jih dnevno prejmemo.

Spomnite se samih sebe – gledate TV, ko vam zazvoni telefon. Prejeli ste elektronsko pošto. Sprašujete se, kdo vam piše in ali morate pogledati, kaj piše. Seveda pogledate.

No, kje je zdaj e-commerce? Kaj spletni trgovec lahko (in mora) storiti, da bo maksimalno izkoristi prednosti spletne pošte?

Elektronska pošta – tihi conversion booster

Nenavadno in zaskrbljujoče, vendar vse manj spletnih trgovcev vidi elektronsko pošto kot kanal namenjen komunikaciji, v katerega se splača vlagati. Verjetno jim ni nihče povedal, da je konverzija (preprosto povedano: število ogledov in število naročil) obiskovalcev, ki pridejo v spletno trgovino, med višjimi, če ne kar najvišji med vsemi kanali.

Logika je preprosta – če se je nekdo prijavil na vaš e-novice, se očitno zanima za vašo blagovno znamko oziroma za vaše izdelke. Verjetno še sami ne veste, vendar ste na ta način ustvarili neko vrsto zaupanja. Prav to zaupanje pa je nekaj, kar pri obiskovalcu, ki je prvič ‘zašel’ v vašo spletno trgovino, igra ključno vlogo.

Sistem kliče Marka

Vendar pa dnevni/tedenski/mesečni novičnik ni edini način, prek katerega kupci prejemajo elektronsko pošto. Ste pozabili, da vaša platforma za spletno trgovino lahko sama pošilja elektronska sporočila in tako komunicira z vašo stranko?

Če smo zgoraj že omenili, kako slabo imajo nekateri spletni trgovci razdelano strategijo in plan pošiljanja novic prek elektronske pošte, lahko tukaj povemo še, kako nekateri še slabše skrbijo za nekaj, kar imenujemo – elektronska sporočila o transakcijah.

Saj veste, to je tisto, kar ob uspešno zaključenem nakupu sistem samodejno pošlje, na primer, da je plačilo sprejeto, paket pripravljen za dostavo, ali pa prejmete odgovor na zahtevo po novem geslu.

Ste razmišljali, da ni vseeno, kako so ta elektronska sporočila videti, kakšen je naslov sporočila, ali obstaja jasen Call-To-Action? Ali ste prepričani, da morda ne obstaja možnost, da bi v tem sporočilu morda lahko ponudili še kaj? Kakšne priložnosti se skrivajo tukaj?

Igra majhnega tigra

Ali pa situacija, ko kupec doda izdelek v košarico, vendar ne zaključi nakupa – ali ni to stresno? Na podlagi približno 50 hrvaških spletnih trgovin, ki smo jih analizirali, lahko povemo, da na tem področju na žalost ne zaostajamo za razvitimi trgi. Kar 70 % kupcev, ki doda izdelek v košarico, dejansko ne zaključi nakupa.

Za lažjo predstavo si predstavljajte, da na vsakih 3000 potrjenih naročil, več kot 7000 naročil dejansko ni zaključenih. To pomnožite z vrednostjo nakupa, in kmalu boste ugotovili, kam je treba usmeriti pozornost. O razlogih za prekinitev naročila lahko napišem precej, morda kar celo knjigo, vendar pa je tema tega članka elektronska pošta. Lahko tu pomaga tudi sistem?

laptop-online-tipkanje-mac
Seveda lahko.

Če ste že kdaj kupovali na tujih spletnih trgovinah, napolnili košarico in odšli, recimo teči, bi, še preden bi pretekli pet kilometrov, že prejeli elektronsko sporočilo

Dragi xy, nakupovali ste v naši spletni trgovini. Ker ste prekinili z nakupovanjem, bi si želeli, da se vrnete in zaključite nakup.

Seveda, sedaj ni čas za to, ignorirajte to elektronsko pošto. Pa vendar, oni se ne predajo, čez nekaj dni ponovno prispe elektronska pošta z novim opomnikom. Ignorirate tudi to.

Zviti trgovci se ne predajo in vam še tretjič pošljejo elektronsko pošto, kjer pa vam ponudijo tudi dodaten popust na nakup v njihovi spletni trgovini. Tu zaigrajo na pravo noto, zato v roke vzamete kartico in zaključite nakup.

Kako bi jaz to …

Če ste tukaj zavohali $$$ za svojo spletno trgovino, pridite 4. maja na OMGcommerce, kjer boste dobili konkretne nasvete, primere in orodja za implementacijo takšnih rešitev v vaši spletni trgovini. In ne pozabite, če v nabiralniku vaših kupcev ni vašega e-poštnega sporočila je tam verjetno e-poštno sporočilo vaše konkurence.

P.S. Govorili bomo tudi o personalizaciji elektronskih naslovov! Se vidimo!

Prevod v slovenščino: Janez Klemenčič

omgcommerceclick_footer1

Priljubljeno

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.