Danes je zadnji dan za prijave za finančne spodbude Podjetniškega sklada

Samo še danes, 22. marca, se lahko zagonska podjetja prijavijo v postopek predizbora za pomladni krog financiranja Slovenskega podjetniškega sklada. Gre za spodbude P2 (do 54.000 € zagonske subvencije), SK75 (75.000 € konvertibilnega posojila) in SK200 (200.000 € javnega lastniškega vložka).

startups675x405

Zagonska podjetja so podjetja z velikim potencialom, vendar je njihovo delovanje še posebej v prvih letih povezano z večjimi tveganji. Za premostitev te ovire že nekaj časa sredstva namenja tudi Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, ki s pomočjo Slovenskega podjetniškega sklada ponuja zagonska sredstva iz nepovratnih virov financiranja, vsebinsko podporo, semenski kapital, ki ima obliko konvertibilnega posojila, ali javno lastniško investicijo skupaj s programi v pospeševalnikih, mladim hitro rastočim podjetjem pa omogoča tudi dostop do tveganega kapitala.

Letos bo SPS zagonska podjetja podprl s približno 6,76 milijoni evrov. Od teh bo 3,16 milijonov evrov v treh kategorijah P2, SK75 in SK200 namenil inovativnim visokotehnološkim zagonskim podjetjem, ki imajo potencial za hitro globalno rast in ustvarjanje novih delovnih mest. Zagonska podjetja se lahko na predizbore za financiranje prijavijo do 22. marca.

Začetne spodbude v višini 54.000 EUR

Razpis P2 novonastalim podjetjem, ki na začetku svoje poti nimajo na voljo dovolj sredstev, omogoča, da pridobijo zagonski kapital v višini do 54.000 EUR. Je v obliki subvencije in se izplača v treh zaporednih tranšah. Podjetju že v začetnem obdobju omogoči hitrejši in intenzivnejši razvoj izdelka ter uspešen zagon podjetja. V letu 2017 namerava SPS z 2,16 milijoni EUR zagonskih spodbud podpreti 40 novih zagonskih podjetij.

75.000 EUR za vstop na trg

Mlada inovativna podjetja, ki vstopajo na trg, se lahko potegujejo za semenski kapital do 75.000 EUR. Ta se podeli v obliki konvertibilnega posojila, ki ni pogojeno s prisotnostjo še kakšnega zasebnega vlagatelja. Na razpis SK75 se lahko prijavijo podjetja, ki že imajo razvit izdelek ali storitev in so ga že preizkusila pri zgodnjih uporabnikih. Sredstva je treba nameniti vstopu izdelka ali storitve na trg, ne šele za razvoj rešitve, saj mora biti ta ob prijavi že v zadnji razvojni fazi. Letos bo SPS s skupno 0,6 milijoni EUR podprl 8 mladih inovativnih podjetij.

Semenski kapital v višini 200.000 EUR

Tretja oblika financiranja SK200 je semenski kapital v obliki neposrednega kapitalskega vložka. Ta znaša 200.000 EUR na podjetje, vendar mora vsaj 20 % zneska, ki ga v podjetje vloži Slovenski podjetniški sklad, zagotoviti še zasebni vlagatelj. Za to spodbudo se lahko prijavijo vsa mlada inovativna podjetja v drugi razvojni fazi, ki si želijo hitre širitve in rasti na globalnem trgu. SPS bo s to spodbudo letos podprl dve mladi podjetji.

Če seštejemo vse skupaj, lahko mlado slovensko zagonsko podjetje na začetnih dveh stopnjah razvoja izkoristi vse tri ponujene spodbude SPS in v štirih letih pridobi kar 329.000 EUR.

Predizbori z vsebinsko podporo

Vse spodbude, P2, SK75 in SK200 so povezane s pobudo Start:up Slovenija, ki organizira postopke predizbora. Sodelovanje v njih je zelo priporočljivo za vsa podjetja, ki želijo pridobiti omenjene spodbude. Predizbor za zagonsko subvencijo P2 vključuje udeležbo na eni izmed Startup šol in udeležbo na DEMO dnevih, kjer se kandidati osebno predstavijo strokovni ocenjevalni komisiji. Za to lahko dobijo do 35 točk (od skupno 100) na razpisu P2. Predizbor pa je hkrati že tradicionalno povezan še s tekmovanjem Start:up Slovenija.

V predizboru za pridobitev spodbud SK75 in SK200 se podjetniki udeležijo osebnih predstavitev pred ocenjevalno komisijo, priprav na predstavitev pred zunanjo komisijo in priprav na oddajo vloge Skladu in predstavitve pred zunanjo komisijo. S tem lahko na razpisu SK75 pridobijo do 40 točk, na razpisu SK200 pa do 35 točk od skupno 100.

Sodelovanje v predizboru je zelo pomembno zaradi vsebinske podpore, ki jo nudi, in povratnih informacij, ki jih podjetniki prejmejo od zasebnih vlagateljev in izkušenih mentorjev zagonskih podjetij. Pobuda Start:up Slovenija pri tem sodeluje s SPS in zasebnimi partnerji (med katerimi so na primer ABC pospeševalnik, Poslovni angeli Slovenije, CorpoHub, D.Labs) slovenskega ekosistema zagonskih podjetij. Vsebinska podpora tako obsega intenzivna izobraževanja in usposabljanja, svetovanje, mreženje, administrativno podporo in povezovanje z zasebnimi vlagatelji ter že uveljavljenimi podjetji.

Spodbude za problemska območja

Poleg spodbud, omenjenih zgoraj, je SPS v letu 2017 zasnoval še spodbudo P2R 2017, ki je namenjena t. i. problemskim območjem. Za sredstva v tem okviru se lahko potegujejo zagonska podjetja, ki prihajajo iz Maribora z okolico, Hrastnika, Radeč, Trbovlja, Pokolpja in Pomurja. Podjetjem, ki za ustanovitev nujno potrebujejo začetni kapital, namerava SPS skupno podeliti 3,2 milijona EUR. S tem bo podprlo okrog 80 podjetij, saj lahko posamezno podjetje pridobi do 40.000 EUR nepovratnih sredstev.

Izziv PODIM Challenge
Izziv PODIM Challenge za zagonska podjetja

Z izzivom PODIM Challenge v Silicijevo dolino

Vsa zagonska podjetja vabljena, da se do 31. 3. prijavite tudi na konferenco PODIM, ki bo potekala 10. in 11. maja v Mariboru, ter sodelujete v izzivu PODIM Challenge. Gre za investicijski del konference s tekmovanjem v predstavljanju mladih zagonskih podjetij pred potencialnimi vlagatelji ali strateškimi partnerji. Sodelujejo lahko zagonska podjetja, ki se ukvarjajo s katero koli dejavnostjo, še niso prejela večjega vložka razreda A in praviloma niso starejša od petih let.

Glavna nagrada izziva je enotedenski poslovni obisk v San Joseju v Silicijevi dolini z mreženjskim programom, ki ga organizira ABC pospeševalnik, v skupni vrednosti 10.000 EUR.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.