Startupi Slovencev v letu 2015 zbrali 127 milijonov dolarjev

Startupi Slovencev v letu 2015 prejeli za 127 milijonov dolarjev investicij

Startupi slovenskih ustanoviteljev so v letu 2015 zbrali za kar 127 milijonov dolarjev sredstev! Predstavljamo osupljive podatke, ki sta jih zbrala in na današnjem Start-up Caféju predstavila podjetnik Boštjan Špetič (Silicon Gardens) in portal startaj.si.

Startupi slovenskih ustanoviteljev so v letu 2015 podvojili rezultate iz leta 2014, ko so zbrali za 60 milijonov ameriških dolarjev investicij. Od leta 2005 je 169 startupov zbralo več kot 270 milijonov dolarjev (v več kot 300 transakcijah), letos pa je prispela tudi prva kitajska investicija.

startupi infografika 5

95% denarja prihaja iz skladov tveganega kapitala

Medtem ko skladi tveganega kapitala vodijo glede na vrednost investicij v ameriških dolarjih (več kot 95 %), so glede na število investicij zelo blizu pospeševalnikom. Sledijo vladne investicije, množično financiranje in poslovni angeli, ki so se lani ponovno “zbudili”. Kar 32 startupov je bilo sprejetih v mednarodne pospeševalnike, ker je več kot v vseh preteklih letih skupaj. Razlogov za optimizem je več kot dovolj!

Startupi_Infografika1

10 milijonov tokrat iz Kitajske

Geografska analiza pokaže, da večina sredstev še vedno prihaja iz EU, sledijo ZDA, letošnja posebnost pa je tudi Kitajska, ki je prispevala 10 milijonov. 

Startupi Infografika 2

Od leta 2005 zbranih 270 milijonov dolarjev

Od leta 2005 je bilo zbranih kar 270 milijonov ameriških dolarjev investicij, spodnji seznam pa v grobem prikazuje, kako so se sredstva razporedila.

Startupi infografika 4

Izobraževanje, mobilnost in mediji

Večina skladov, ki so jih lani pritegnili slovenski startupi, vlagajo na področju spletnih rešitev za izobraževanje, mobilnost in medije, čeprav statistično moda vodi zaradi Lystove 40-milijonske investicije.

Startupi infografika 3

Novi akterji in odmevni dogodki v ekosistemu

  • Netcetera, največje švicarsko tehnološko podjetje se je odločilo, da bo investiralo v slovenske startupe.
  • Dewesoft , eno najuspešnejših slovenskih visokotehnoloških podjetij, je ustanovilo inkubator Katapult.
  • Kovačnica je novi prostor sodela v Kranju.
  • Konferenca Coinvest je zbrala številne priznane investitorje, med njimi tudi Tima Draperja.
  • Mladinski podjetniški pospeševalnik Ustvarjalnik je svoj koncept prenesel na Poljsko in Madžarsko.
  • Novi podjetniški pospeševalnik ABC Accelerator je odprl svoja vrata za startupe iz Jugovzhodne Evrope.
  • Raste tudi Startup Jobs, zaposlitveni portal za delovna mesta v tehnoloških podjetjih.

Številne nagrade

  • Urška Sršen, soustanoviteljica BellaBeata, je bila uvrščena na Forbesov seznam 30under30.
  • Sunesis je prejel prestižno nagrado Java Duke’s Choice za platformo Kumuluz.
  • Ekipa Equal Eyes je zmagala na Disrupt Hackathonu v Londonu.
  • Gotoky je osvojil naziv najbolj uspešnega startupa na Startupbootcampu.
  • TKALKA je osvojila naziv najboljšega slovenskega prostora sodela.

Več v infografiki, ki je nastala na podlagi intervjujev, zbiranja informacij v skupnosti in javno dostopnih informacij. Najbolj odmevnih dogodkov na slovenski digitalni sceni v letu 2015 pa se spomnite tukaj.

Priljubljeno

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial lastnih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte debate o različnih temah in posledično pritegnitev novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.