SWIPE: preprosta mobilna igra spomina slovenskih ustvarjalcev
Kaj običajno počnete med čakanjem na 'trolo'? Prebirate objave na družbenih omrežjih, statuse, ki ste jih ta dan videli že desetkrat, ene in iste ljudi z enimi in istimi težavami ... Zaprete Facebook in odprete Instagram. Ista zgodba. Kosilo tu, selfie tam, 32 slik prijateljičinega malega psa ... Kaj storite, ko vam vse to začne presedati, trole pa še ni? Igre Angry birds ste se naveličali, vlak Flappy bird pa ste zamudili. Kaj ko bi obstajala igra, ki bi bila dovolj zanimiva, da jo lahko igrate dolgih 8 minut, ko čakate na avtobus, obenem pa ne bo težko prekiniti z igranjem, ko avtobus pride.
Kaj običajno počnete med čakanjem na ‘trolo’? Prebirate objave na družbenih omrežjih, statuse, ki ste jih ta dan videli že desetkrat, ene in iste ljudi z enimi in istimi težavami … Zaprete Facebook in odprete Instagram. Ista zgodba. Kosilo tu, selfie tam, 32 slik prijateljičinega malega psa … Kaj storite, ko vam vse to začne presedati, trole pa še ni? Igre Angry birds ste se naveličali, vlak Flappy bird pa ste zamudili. Kaj ko bi obstajala igra, ki bi bila dovolj zanimiva, da jo lahko igrate dolgih 8 minut, ko čakate na avtobus, obenem pa ne bo težko prekiniti z igranjem, ko avtobus pride.
Trije mladi ustvarjalci, Nik Lorbeg, Rudi Kovač in Matija Delalut, so pred nekaj meseci izdelali preprosto igro Swipe, ki je kmalu po objavi v dveh največjih mobilnih kioskih, Google play in App storeu pridobila preko 100.000 uporabnikov. Pogovarjala sem se z Matijo Delalutom, vodjo marketinga in odnosov z javnostmi v ekipi Swipe.
Živjo Matija. Ravnokar downloadam vašo aplikacijo. Kako bi mi v enem stavku razložil pravila igre?
Zapomni si, od kod pride ploščica in jo »poswipaj« nazaj! :)
Kdaj in kje se je vse skupaj začelo?
Vse se je začelo neko mrzlo zimsko noč, ko sem obiskal Nika, ki je sedaj oblikovalec in CEO Swipa. Nik je ravno vadil svoje Photoshop sposobnosti in na ekranu je imel iPhone z nekimi barvnimi črticami, čisto tako, da ‘drži prostor’. Porodila se je ideja za igro. Hitro sva stopila v kontakt s programerjem Rudijem in ustvarili smo igro, ki ima po slabih treh mesecih že 100.000 downloadov, in v kateri so uporabniki ‘odsvajpali’ že 15.000.000 ploščic.
Vaša prva pojava v medijih je bila zmaga na dogodku 99idej. Od kod danes prihaja največ igralcev?
Danes jih je največ v Rusiji, preko 20.000. Sledijo Filipini s 15.000, ostali igralci pa so ‘razdrobljeni’ širom Evrope, predvsem v skandinavskih državah ter Nemčiji in Franciji.
Kako je zasnovan poslovni model? Zaenkrat je namreč aplikacija še brezplačna.
In tako bo tudi ostalo. :) Vpeljali bomo reklame in in-app purchase sistem, plačljive barvne sheme, … Idej je ogromno, katere bomo izbrali pa boste videli v kratkem.
Preproste aplikacije kmalu izgubijo občinstvo. V katero smer se bo nadaljeval razvoj? Ste morda razmišljali o računalniški igri?
Ne samo, da smo razmišljali, računalniška igra že nastaja. Kratkega življenskega cikla aplikacije se zavedamo, uvajamo zanimiv sistem ‘player vs. player’, ki se je v beta fazi odlično izkazal in ‘ohranil’ mnogo ljudi pri Swipu.
Povio, slovenska aplikacija za deljenje fotografij je po predstavitvi v ZDA postala del najprestižnejšega pospeševalnika na svetu, Y combinatorja. Ste člani razmišljali, da bi v primeru odličnega odziva in res dobre ponujene priložnosti ostali na drugi strani Atlantika?
Seveda. Če dobiš priložnost jo zgrabiš, navsezadnje je tako nastal tudi Swipe. Oklevanje in podjetništvo pač nista dobra kombinacija.
Za zaključek – koliko iger odigraš dnevno?
Moj osebni zdravnik predlaga 2 zjutraj, 1 po kosilu in 3 pred spanjem. Za jutro predlaga način Quickie, kjer si omejen s časom, za večerjo pa Marathon, da se malo zrelaksiram. Še nikdar se nisem počutil bolje.
In koliko je tvoj rekord?
Ne igram zaradi rekordov, igram zaradi užitka. Saj ne, samo nisem tako dober igralec, da bi se lahko hvalil s svojimi dosežki. :)
Hvala Matija!