Traffic manager: Kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je traffic manager oz., po slovensko, upravljavec digitalnih oglaševalskih akcij? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Zakulisje poklica nam je razkril Andrej Cetin, zaposlen pri podjetju iProm.

Traffic Manager_Andrej Cetin_iProm

Kaj počne traffic manager?

V digitalni medijski agenciji je Traffic manager odgovoren za nadzor nad spremljanjem, upravljanjem in optimiziranjem oglaševalskih kampanj s ciljem, da z ekipo za naročnika kampanje na digitalnih kanalih ustvari čim boljše rezultate.

Da te doseže, uporablja številne taktike  – vse pa temeljijo na sprotnem spremljanju, analiziranju in odzivanju na množice pridobljenih podatkov o učinkovitosti posamezne digitalne kampanje – za sprejemanje dobrih odločitev pa je ključnega pomena napredna tehnologija, ki podatke iz različnih virov kanalizira v centraliziran sistem. V iPROM-u na podlagi sodelovanja in povratnih informacij naših naročnikov zato razvijamo lastno programsko orodje za spremljanje, nadzor in optimizacijo oglaševalskih akcij v digitalnih medijih in internetu stvari iPROM AdServer.

Informacije o poteku oglaševalske akcije Traffic managerju služijo kot osnova za prilagajanje oglasnih formatov in kreativ, A/B testiranje kampanj, nastavitev spletne analitike in spremljanje odzivov ciljnega občinstva – skladno s tem pa tudi za (pre)razporejanje sredstev tako, da se oglasi prikazujejo izključno na tistih internetnih medijih in kanalih, kjer se nahajajo uporabniki, ki so glede na preteklo vedenje na spletu za oglaševano vsebino najbolj dovzetni. Za to sta potrebni izjemna natančnost in suverenost pri sprejemanju odločitev, saj Traffic manager simultano upravlja tudi več deset kampanj hkrati.

Poudaril bi tudi, da Traffic manager pri delu rokuje z različnimi orodji in programi, njihova kompleksnost pa se razlikuje od digitalne agencije, naročnika do digitalnega medija. V iPROM-u smo si kot cilj postavili načelo »Build Once, Display Everywhere«, ki omogoča celovit nadzor nad kampanjami in serviranje naprednih oglasnih kreativ preko ene same upravljalne platforme. Z avtomatizacija procesov si prizadevamo Traffic Managerja razbremeniti do te mere,  da se ta lahko temeljiteje osredotoči na svojo primarno nalogo – upravljanje digitalnih kampanj za najboljši ROI.

Kakšne lastnosti potrebuje oseba, da bi bila dober Traffic manager?

Multipraktik :) Vloga Traffic managerja je imeti celovit pregled nad potekom iz izvedbo digitalnih akcij. Zato sta pomembni natančnost in zmožnost presojanja v kritičnih situacijah; temu dodajam še večopravilnost in sposobnost hitrega učenja. V večjih agencijah je zadolžen tudi za usklajevanje interne ekipe in procesov dela – v iPROM-u konkretno to področje skupaj pokriva ekipa sedmih zaposlenih – zato mora imeti izraženo tudi sposobnost vodenja.

Ta se kaže tudi pri koordinaciji sodelovanja s strokovnjaki iz drugih področij, saj je Traffic manger tudi povezovalni člen med interno tehnično in medijsko ekipo, ki obe na različne načine skrbita za zadovoljstvo naših naročnikov; na drugi strani pa komunicira tudi s predstavniki medijev in na tak način vzpostavlja in gradi odnose z vsemi ponudniki digitalnih oglasnih površin.

Katera znanja, orodja potrebuje traffic manager?

Sam poklic je dejansko precej nov oziroma se je razvil sproti, iz praktičnih potreb in eksponentne rasti digitalnih agencij, ki smo ji priča. Zaupanje v internet raste, vse več novih možnostih in pristopov je na voljo, hkrati pa smo v dobi izjemnega tehnološkega napredka, ki nam omogoča avtomatizacijo postopkov, sprejemanje informiranih odločitev in učinkoviteje doseganje zastavljenih ciljev.

Najlažje bi Traffic managerja opisal kot marketinškega inženirja, ki mu je z nadzorom, načrtovanjem, izvedbo in stroškovno optimizacijo digitalnih kampanj na vseh digitalnih kanalih zaupana tudi velika odgovornost. Za kakovostno upravljanje mora imeti Traffic manager “v krvi” temeljito razumevanje pojmov oglaševalske panoge, osnov html-ja in digitalnega okolja. Poleg tega v iPROM-u znotraj strežniške rešitve iPROM AdServer razvijamo še številna druga orodja, ki omogočajo celovit pregled in upravljanje s kampanjami znotraj ene platforme, zato je poznavanje tega orodja do potankosti seveda nujno.

trafficmanager2

Kakšen je tipičen delovni dan Traffic managerja?

Zagotovo ni dolgočasen. :) Če ponazorim: vsak dan najprej preverim dnevni razpored kampanj in na podlagi tega ekipo ustrezno informiram ter uskladim njihove delovne procese. Pri tem je poleg celostnega nadzora nad potekom spletnega prometa moja vloga ekipo koordinirati, da zagotovimo ustrezno in hipno tehnično ter medijsko podporo vsem aktivnim digitalnim kampanjam ob sprotnem spremljanju ključnih kazalcev uspešnosti. To pomeni, da se delo nikoli zares ne konča, saj je treba učinkovitost kampanj pogosto preverjati tudi izven ustaljenega delovnika in se na vsako, še najmanjše odstopanje, nemudoma odzvati.

Kaj pa slovenski izraz za ta poklic?

Poklic je relativno nov in zanj ne moremo pridobiti formalne izobrazbe, zato tudi nekega ustaljenega izraza v našem prostoru še ni. Ker je internet izredno hitro spreminjajoč medij, tudi referenčnega priročnika z opisom delovnih nalog in veščin praktično ni – vsega se učiš sproti in vsak dan znova, kar pomeni, da več kampanj in izkušenj kot imaš, bolje in ustrezneje presodiš, kaj bo pri neki digitalni kampanji delovalo in kako njen potek usmerjati, da bo izkupiček za naročnika kar najboljši.

V iPROM-u pa smo ga v okviru našega slovarja digitalne terminologije poimenovali kot upravljavec digitalnih oglaševalskih akcij.

Kakšna podjetja potrebujejo znanje Traffic Managerja?

Vsako podjetje, ki se z oglaševanjem in zatorej tudi z internetom ukvarja resno. Poleg digitalnih agencij, ki kampanje upravljamo za svoje naročnike in digitalnih medijev, to pomeni tudi tista podjetja, ki večinoma poslujejo preko interneta. Spletna analitika in “pametno” branje množice podatkov postaja pri strateškem nastopu in usmeritvi podjetij vse bolj pomembno.

Kako postaneš Traffic manager in kje pridobiš vsa potrebna znanja?

Osnov se lahko naučiš na digitalnem mediju, kjer osvojiš potek vodenja in spremljanja nezahtevnih kampanj ali preko upravljanja ene izmed platform, namenjene najširši populaciji (denimo Facebook in Google kampanj).

Zagotovo pa gre najhitreje in najbolj zanesljivo z več letnim (asistentskim) delom v večji digitalni agenciji v tujini – ali pri nas v iPROM-u, saj smo edini v Sloveniji, ki tovrsten kader zaposlujemo in izobražujemo ter na nek način “vzgajamo”. To pa se odlično sklada tudi z našo pozicijo na trgu, saj tehnične in medijske storitve v panogi digitalnega oglaševanja ponujamo pod eno streho.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.