Urša Pučko: Prestop iz Pristopa v nov startup appssolut

Urša Pučko se je s prvim januarjem letošnjega leta poslovila od agencije Pristop, kjer je preživela, kot pravi, 8 lepih let. Svojo karierno pot nadaljuje v startupu appssolut, o katerem smo že pisali na Netokraciji, ponuja pa preproste in cenovno dostopne predprogramirane Facebook aplikacije, kot so kontaktni obrazec, fotografski natečaj, različni formularji in igrice. appssolut je mlado podjetje, ki je z delom pričelo letos, zato v tem trenutku intenzivno zaposlujejo, več pa nam je v pogovoru povedala Urša.

Urska Pucko_appssolut

Urša Pučko se je s prvim januarjem letošnjega leta poslovila od agencije Pristop, kjer je preživela, kot pravi, 8 lepih let. Svojo karierno pot nadaljuje kot direktorica marketinga v startupu appssolut, o katerem smo že pisali na Netokraciji, ponuja pa preproste in cenovno dostopne predprogramirane Facebook aplikacije, kot so kontaktni obrazec, fotografski natečaj, različni formularji in igrice. appssolut je mlado podjetje, ki je z delom pričelo letos, zato v tem trenutku intenzivno zaposlujejo, več pa nam je v pogovoru povedala Urša.

Kako je prišlo do ‘prestopa’ iz Pristopa v appssolut?

Naključno, tako kot se zgodijo vse najboljše stvari v življenju. In tako, kot so se vedno dogajali premiki v moji karieri. Lastnika in avtorja ideje o appssolutu, Ejuba Kučuka (sicer lastnika in direktorja ene največjih komunikacijskih agencij v BiH, Mita group),  poznam še iz časov, ko sva bila oba del Publicisove ekipe – jaz v Sloveniji, on v BiH. Ohranila sva poslovne in prijateljske stike, lansko poletje pa je padla ponudba, da prevzamem vodenje marketinga appssoluta, ki je bil tik pred lansiranjem. Skozi pogovore sva temu dodala še vodenje agencije, ki je locirana v Beljaku in ki (zaenkrat) pokriva tržišča Avstrije, Slovenije in Nemčije. Odločitev ni bila lahka, je pa bila bolj ali manj intuitivna. Na Pristopu me nič ni zares motilo, še vedno je to edina slovenska komunikacijska hiša, v kateri bi želela delati. Vendar pa sem po osmih lepih letih resnično rabila nov strokovni izziv. Verjetno se sliši dokaj enostavno …

Si se zaradi appssoluta preselila v Avstrijo?

Za začetek poosebljam mobilno pisarno. Malo smo v Beljaku, malo v Ljubljani, veliko pa v avtu. Trenutno odpiramo poslovno enoto v Ljubljani, ki jo potrebujemo zaradi poslovanja na slovenskem trgu, in ko vse uredimo, bom končno imela pisarno tudi v Ljubljani. Ne bom toliko le v Avstriji, verjetno več tudi po drugih potencialnih trgih, podjetje pa sicer ohranja svoje centralno poslovanje v Avstriji, saj je avstrijski trg veliko bolj stabilen in finančno urejen od slovenskega. appssolut bo kadre s svojo rastjo šele iskal. Predvidevam, da nekje od sredine leta dalje. Trenutno smo majhni, a učinkoviti. Stikov in širjenja naših poznanstev se pa nikakor ne branimo.

Iako Facebook aplikacije više nisu obavezne za kreiranje nagradnih natječaja, Ejub Kučuk smatra da za njih ima prostora, ako su inovativne i prate trendove.

Na trgu obstaja morje Facebook aplikacij. V čem je appssolut boljši od drugih ponudnikov in kdo je vaša glavna konkurenca?

Najprej je treba strukturirano opredeliti trg. Obstajajo t.i. ‘custom made’ aplikacije, torej tiste, ki so narejene po meri in ki jih naročnik naroči za svoje znamke. Tovrstne aplikacije so zasnovane in sprogramirane izključno za uporabo na Facebook strani ene blagovne znamke ali podjetja. Zato so relativno drage, imajo dokaj dolgo obdobje od ideje do realizacije, zahtevajo vnaprejšnje poznavanje možnosti, primerne so za prenos na različne trge (jezikovne inačice), finančni vložek pa se ob daljšem obdobju uporabe dejansko povrne le velikim blagovnim znamkam oz. najbolj obiskanim profilom. Ta del trga ni primarna konkurenca appssoluta, čeprav znamo seveda narediti tudi aplikacijo po meri.

Obstaja pa tudi trg t.i. pred-programiranih aplikacij, ki se, predvsem zato, ker Facebook strani prevzemajo vlogo spletnih strani, izredno hitro razvija. To je trg, na katerem se želimo uveljaviti, na njem pa imamo vsaj dve prednosti: prva prednost je v tem, da smo trenutno edina platforma z ogromno ponudbo ‘white label’ (t.i. neoznamčenih) aplikacij v več jezikovnih okoljih (za enkrat angleščina, nemščina, turščina; v aprilu tudi španščina, francoščina in portugalščina). Naša druga prednost pa je enostavnost uporabe, saj lahko appssolutove aplikacije po svoje oblikuje in uporablja prav vsak, brez oblikovalskih ali programerskih znanj. Enostavnost uporabe, dostopna cena in hitrost apliciranja nas razlikujejo od konkurentov. Poskusite :) Predvidoma v začetku druge polovice leta 2014 pa bomo dodali še tretjo in najbolj razvojno usmerjeno prednost – platformo bomo odprli programerjem, ki bodo preko nas lahko tržili lastne aplikacije. Tu pa za enkrat nimamo konkurence.

Ali je sprememba Facebookovih  pravil glede nagradnih iger vplivala na uporabo aplikacij?

Glede na to, da je appssolut pričel aktivno delati s 1. januarjem letos, to na nas ni vplivalo. Na splošno pa obstajata dve možnosti administriranja Facebook strani. Nagradne igre na zidu sodijo v neke vrste osnovni nivo, ki predpostavlja najbolj osnovno uporabo možnosti, ki jih Facebook kot platforma nudi. Takšne nagradne igre morda začasno dvignejo število fanov in obisk strani, nato pa se pomaknejo po čarovnici navzdol in izginejo z zidov. Možnosti, ki jih prek aplikacij lahko izkoristi administrator, je veliko več, hkrati pa samo te omogočajo tudi analitično spremljanje in, kar je najbolj pomembno, zbiranje kakovostnih podatkov za nadaljnje trženjske aktivnosti. Komunikacija na zidu preprosto ne omogoča zbiranja podatkov.

Na appssolut.com prodavat će se "standardne" Facebook aplikacije, poput fotonatječaja, ali i omogućiti drugima da prodaju svoje uratke.

Kaj so tvoji glavni izzivi na appssolutu? Kje želite biti do konca leta 2014?

Vizija appssoluta je zelo preprosta: postati želimo največja svetovna platforma z aplikacijami za Facebook. Tega verjetno ne bomo dosegli v letu 2014, v letu 2015 pa bomo že precej bližje cilju.Tako smo že pričeli z intenzivnimi pripravami in trženjskimi aktivnostmi na vseh rastočih trgih centralne Evrope, v Turčiji in na Bližnjem Vzhodu, pa v Veliki Britaniji. ZDA pridejo na vrsto kasneje, saj so z vstopom na ameriški trg povezani veliki stroški, poleg tega pa je, za razliko od Evrope, ameriški trg Facebook aplikacij že v zrelem obdobju.

Koliko se tvoje delo na appssolutu prepleta z delom na Pristopu?

Prepleta se ne, tudi ne bi bilo prav, da bi se. Še najbolj prepleteno je moje osebno socialno omrežje :) V letih na Pristopu sem se ogromno naučila in na nek način tudi dokončno izoblikovala svoje strokovne in vodstvene kompetence. Tako da so to veščine, ki jih nosim s seboj in ki jih bom verjetno (hočeš-nočeš) aplicirala tudi v svoj način vodenja in poslovanja appssoluta. Največja razlika pa je seveda veliko manjša ekipa, kar na nek način manjša odgovornost. In ne nazadnje, delo v majhni ekipi, ki se šele dobro formira, za seboj potegne tudi tako preprosto dejstvo, kakršno je to, da nihče namesto tebe ne skuha kave, ne uredi pošte in ne poskrbi za nabavo najnujnejšega. Menda pa kuham še dokaj dobro kavo :)

Priljubljeno

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Zamudili ste ...

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.

Spletni marketing

Priročnik: kako sodelovati z influencerji v letu 2019?

Influencer marketing je iz "buzzworda" postal strateško marketinško orodje. Pripravili smo podroben vodnik, ki vam bo pomagal, da uspešno izpeljete svojo prvo kampanjo marketinga z vplivneži.