V živo z ICT Spring Europe 2012: Kdo je razjezil jezne ptiče? Odkriva Teemu Huuhtanen, vodja marketinga pri Roviu

Per aspera ad astra … Tako bi lahko na kratko opisal pot do razstavišča Lux Expo, kjer se odvija letošnja konferenca ICT Spring Europe. Trnje je bilo v javnem prevozu in jezikovni barieri, zvezde pa na cilju, kjer bodo danes in jutri domovala zveneča imena in navdušenci iz ICT sfere.
Prva točka za uspeh v igrah: množično občinstvo
V programu prvega dne je na samem vrhu zapisan Teemu Huuhtanen, vodja marketinga in oglaševanja pri Roviu. Kaj je Rovio? Njihov paradni konj je igra Angry Birds. Nadaljnje razlage niso potrebne, kajne? Huuhtanen seveda ni odgovarjal na kočljiva vprašanja o finančnih načrtih za prihodnost, navedel pa je veliko podatkov, ki lahko služijo temu, da boljše razumemo poslovanje Rovia. Med ključnimi dejavniki, ki podjetju v industriji iger omogočijo uspeh, je Huuhtanen izpostavil:
- množično občinstvo,
- nenehno vzpodbujanje uporabnikov k aktivnosti z vsebino, proizvodi, videi ipd.,
- učinkovita pretopitev v denar: plačljivi prenosi v iOS, Google Play, nakupi znotraj aplikacij,
- prodaja promocijskega materiala in
- oglaševanje.
Azija – svetišče jeznih ptičev
Rovio si prizadeva ohraniti pozicijo globalnega podjetja. Zato odpira svoje poslovalnice po vsem svetu, posebno pomembnost pa pripisuje azijskemu trgu. Obetajo se poslovalnice v Severni Koreji in na Kitajskem, v kratkem pa odpirajo tudi razvijalski studio v Stockholmu. Azijski trg ima za Rovio prav poseben pomen, saj je tam igrica Angry Birds prešla meje v elektronsko napravo ujete aplikacije. Prav v tem delu sveta obstaja izreden interes za jezne ptiče, čeprav ima le neznaten del populacije napravo, na kateri bi igrico lahko igrala. Igra ima tam svojevrsten ‘offline’ in ‘off-tehnični’ potencial.
Ni presenetljivo, da so pred kratkim odprli pisarno v Šanghaju in nameravajo po azijskih mestih odpreti številne zabaviščne parke. Največji konkurent Rovia v tem segmentu je seveda Disney. A Huuhtanen je jasno začrtal ločnico med Disneyevimi zabaviščinimi parki in njihovimi. Pravi, da so njihovi tematski parki otrokom prijaznejši, saj na vsakem koraku spodbujajo aktivnost obiskovalcev in v njih ni čakalnih vrst. Prvi park so že odprli na Finskem, sledi drugi v Angliji, v tretje pa bodo skočili na azijski kontinent.
“Facebook je mrtev”
Kaj bi spremenil v načinu poslovanja, če bi se lahko vrnil v leto 2003, ko je bil Rovio ustanovljen? Takoj bi vse aktivnosti usmeril na mobilne tehnologije in ne na integracijo v Facebook in podobna omrežja ter platforme. ’Facebook je mrtev,’ pravi.
Kdo je razjezil jezne ptiče?
Angry Birds so glavni adut podjetja Rovio. Konj, za katerim se pošteno praši. A Huuhtanen je večkrat poudaril, da niso edina stvar, s katero se podjetje ukvarja. Ptiči bodo še naprej kraljevali med mobilnimi igrami. Prodrli so že pod vodo (koncept potapljanja pod vodo v Angry Birds Seasons) ter v vesolje (Angry Birds Space), a naša galaksija je ogromna in prav pri Roviu še najdejo kak prostor, kamor bodo svoje ptiče izstrelili. Fokus podjetja pa se počasi preusmerja tudi v offline sfero, kjer se naprej premikajo s počasnimi, a velikimi koraki (zabaviščni parki, verige trgovin, večji nabor tržnega blaga …)
Največji potencial pa vidi v preprosti, privlačni in zanimivi zgodbi o Angry Birdsih. Dejstvo je, da o ptičih ne vemo prav veliko. Ne vemo, kako jim je ime, in niti tega, zakaj so jezni. Razvijanje korporativnih ciljev okoli predstavitve teh skrivnostnih zgodb, bo zagotovo velikega pomena za prihodnost podjetja Rovio.
Pustimo se presenetiti. Ni še konec.