Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu - Netokracija.si

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Uvodoma razčistimo, da to ni zapis o goljufijah, ki vam vsako leto obljubljajo brezplačne vinjete, nove telefone iPhone ali kupone za 150 €, ki jih nikoli ne boste videli. To namreč niso nagradne igre, ampak so navadne prevare. Izkoriščajo naivne spletne uporabnike. Glede na to, da se ves čas pojavljajo, je naivnežev na spletu očitno še veliko.

To je zapis o nagradnih igrah, ki se dnevno odvijajo na družbenih omrežjih Facebook in Instagram, ob tem pa zelo pogosto kršijo pravila uporabe teh dveh družbenih omrežij. Pogledali bomo tipične napake in kakšna je ustrezna nagradna igra.

Nagradne igre so za podjetja in blagovne znamke promocijske kampanje

Zavedati se moramo, da nagradne igre niso dobrota podjetij, ki vas želijo obdariti, ampak so to v resnici promocijske kampanje. Z njimi podjetja na Facebooku in Instagramu:

  • zvišujejo vpletenost (engagement) svojih sledilcev in s tem tudi večajo svoj doseg,
  • privabljajo nove stranke,
  • gradijo odnos z uporabniki ali
  • zbirajo uporabniške vsebine.

Kako pravilno izpeljemo nagradno igro?

Če prirejamo nagradno igro, moramo upoštevati:

  • slovenska pravila o organiziranju nagradnih iger (objava pravil nagradne igre, omejitve, zbiranje podatkov …) in
  • pravila Instagrama ali Facebooka.

Pogosto opazimo kršitve obeh. Kar se slovenskih pravil tiče, jih pripravijo pravniki ali pa, kot ni ravno skrivnost, vzamemo obstoječa pravila za vzorec in jih prilagodimo svojim zahtevam. Če bi jih želeli pisati sami, bi morali poznati Obligacijski zakonik, Zakon o elektronskem poslovanju na trgu in še kupček drugih predpisov. Kakorkoli pa e že boste lotili nagradnih iger, ključno je, da pravila objavite in si jih vsak sodelujoči lahko kadarkoli prebere. Kazni za to kršitev znašajo od 1.000 evrov navzgor.

Pravila družbenih omrežij pa so tista, ki jih organizatorji najraje kršijo. Razlogi za to so neznanje ali pa načrtno ignoriranje. Za začetek je dobro poznati terminologijo in ločiti različne oblike sodelovanja s spletno javnostjo.

Nagradna igra (v angleščini: giveaway)

V nagradni igri udeleženec dobi nagrado po naključju. Običajno so to drobna darilca, pri katerih se nagrajenca izžreba.
Sodelovanje ne sme biti pogojeno z nakupom ali s plačilom.
Pravila sodelovanja morajo biti objavljena in vidna.
Jasno mprate napisati, da nagradna igra ni sponzorirana, izvedena ali kakorkoli povezana s Facebookom ali Instagramom.

Natečaj (v angleščini: contest)

V natečaju morajo sodelujoči izkazati trud, spretnost ali si na nek način zaslužiti nagrado. Tak primer je natečaj za najboljše fotografije, slogane, videe … Zmagovalca lahko izbirate naključno z žrebom, z glasovanjem ali pa izbor opravi žirija. Vse to pojasnite v pravilih sodelovanja.

Sodelovanje ne sme biti pogojeno z nakupom ali s plačilom.
Pravila sodelovanja morajo biti objavljena in dostopna.
Jasno je treba napisati, da natečaja ne sponzorira ali organizira Facebook. Prav tako natečaj ni na noben način povezan s Facebookom ali Instagramom.

Loterija, igre na srečo (v angleščini: lottery)

Za sodelovanje v loteriji se zahteva nakup izdelka ali srečke ali pa je treba nekako drugače plačati, da dobite priložnost za nagrado. Loterije so v Združenih državah nezakonite in tudi Facebook in Instagram ne dovolita izvajanja iger na srečo na svoji platformi.

 

Katere so najpogostejše napake na Facebooku?

Nič ni narobe, če spodbujate ljudi k všečkanju vaše strani, ampak na tej točki se zadeva zaključi. Pri spodbujanju.

Pogojevanje sodelovanja z všečkanjem, deljenjem ali označevanjem (taganjem) prijateljev je prepovedano. Razumljivo je, da so ravno take objave najbolj odzivne in prinašajo najboljše rezultate, vendar je tak način promocije prepovedan. Za kršitev vas Facebook lahko kaznuje z blokirano Facebook stranjo. Če ste imeli že kdaj opravka z administratorji Facebooka, veste, kako nadležno in dolgotrajno je to.

PREPOVEDANO

DOVOLJENO

Všečki Med vsemi, ki boste všečkali našo stran, bomo izbrali …(Ta zahteva je nemogoča za izvedbo, saj ne boste vedeli, kdo je všečkal stran v sklopu promocije.) Če vam je naša vsebina všeč, vas vabimo, da nas všečkate.
Delitev vsebine  Med vsemi, ki boste objavo delili na svojem profilu, bomo izžrebali … Vam je naše tekmovanje zanimivo? Delite ga še z drugimi.
Prijatelji Za sodelovanje označite prijatelja, ki bi ga/jo vzeli s seboj … Veseli bomo, če nas boste priporočili še svojim prijateljem.
Prijatelji Objavite na zidu svojih prijateljev in si zagotovite več možnosti za nagrado. Naredite tako dobro nagradno igro, da jo bodo uporabniki sami delili. 

Dovoljeno je zahtevati:

  • všečkanje objave,
  • komentiranje objave,
  • všečkanje in komentiranje objave,
  • objavljanje na vašo Facebook stran,
  • pošiljanje sporočil in
  • glasovanje za komentarje in nato izbrati komentar z največ všečkov.
 

Najpogostejše napake na Instagramu

Instagram ima manj stroga pravila kot Facebook, zato lahko za sodelovanje v nagradni igri zahtevate:

  • všečkanje,
  • komentiranje,
  • označevanje prijateljev v komentarjih,
  • repostanje objave ali
  • objavo slike s pripisom določenega hashtaga.

Prepovedano je spodbujati k napačnemu označevanju ali napačno označevati vsebine. To pomeni, da ne smete spodbujati ljudi, naj se označijo na fotografijah, če niso na njih.

Najpogostejše napake so običajno te, da organizatorji ne navedejo pravil in vseh zahtev InstagramaPrav je, da napišete, kdo sponzorira nagradno igro, in obenem navedete, da Instagram ni povezan s to promocijsko kampanjo. Ta informacija je najpogosteje izpuščena.

Facebook in Instagram sta družbeni omrežji in vsak, ki objavlja na teh omrežjih, bi moral nositi odgovornost za svoje objave. Žal se etičnost objav in trženja na spletu v želji po všečkih in večjem dosegu pogosto umakne neetičnim praksam. Zavedati se moramo, da je to slabo za vse. Želim si, da bi vam ta zapis pomagal v dilemi, kaj se sme in česa ne.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.