Pred slabim mesecem dni je slovenska digitalna agencija W3B razvila orodje za natančno merjenje vidljivosti na spletnih iskalnikih. Prednost orodja je ta, da meri vidljivost ne glede na zgodovino iskalnika.
Ali ste vedeli, da preko 95 odstotkov Slovencev za svoj primaren spletni iskalnik uporablja Google? Če vas ni med zadetki na prvi strani iskanja, veste, da ste izgubili potencialno stranko. Tega se zavedajo tudi pri agenciji W3B, ki je pred nedavnim razvila lasten algoritem vidljivosti in potenciala s katerim lahko spremljamo stanje in napredek pozicij ključnih besed v spletnih iskalnikih. Orodje omogoča tudi primerjavo glede na lokacijo, napravo uporabnika in primerjavo med konkurenti.
Za podjetja je zelo pomembno, da vedo, kje se pojavljajo in kje se pojavlja njihova konkurenca, pri tem pa iskalniki niso nič manj pomembni. Dovolj je že podatek, da približno 95 % uporabnikov interneta v Sloveniji uporablja Google. Če želimo vedeti, kje se v iskalniku nahajamo, moramo to najprej storiti na način, da rezultati niso prilagojeni glede na naša predhodna poizvedovanja. Potem je treba upoštevati še lokacijo in napravo, prek katere preverjamo pozicijo. Vsakodnevno ročno preverjanje je izguba časa, zato smo v podjetju skupaj s partnerji razvili orodje, ki omogoča avtomatizirano dnevno merjenje pozicij v iskalnikih glede na lokacijo in napravo. Dodali smo še algoritem vidljivosti, ki ga bomo v prihodnje razvijali glede na spremembe v iskalnikih in našem orodju.
Pred tem smo seveda tako kot vsi uporabljali tuja orodja, ki so nam trenutno na voljo. Določena orodja je treba ročno zaganjati, rezultati niso zanesljivi, ni bilo podpore za Slovenijo, ni bilo mogoče meriti ločeno mobilnih in klasičnih pozicij, da o poizvedbah glede na lokacijo niti ne govorimo. Potem je tu še cenovni faktor. Dobro orodje ni poceni, mi pa ponujamo odlično razmerje med kvaliteto in ceno
Denis Jakin, direktor W3B
V podjetju so opravili tudi nekaj raziskav z orodjem, ki so jih v dveh delih objavili na njihovem blogu. Prva analiza se osredotoča na razlike med pozicijami na namiznem računalniku in mobilnem telefonu, druga analiza pa na različne lokacije. Digitalna agencija strankam ponuja različne pakete uporabe orodja, ki se razlikuje glede na to koliko ključnih besed in konkurentov se hkrati preverja. Cene uporabe orodja se tako gibljejo med 50 in 500 evrov mesečno. O projektu pa več pove tudi njegova vodja, Romana Škerjanc:
Orodje za merjenje vidljivosti na spletnih straneh je, kot smo že omenili, edinstveno orodje oziroma storitev za spremljanje realnih, z zgodovino neobremenjenih organskih pozicij v spletnih iskalnikih. Odziv na izvedene analize s pomočjo orodja je v tujini izjemen, v Sloveniji, kjer ta možnost merjena še ni razširjena oziroma poznana, pa smo na točki ozaveščanja o pomembnosti merjenja. Tisti, ki so pri nas analizo že prejeli, so zelo zadovoljni in obenem presenečeni nad pridobljeni rezultati, nad možnostjo obdelave in interpretacije podatkov ter natančnostjo in ažurnostjo spremljanja le-teh. Pridobljeni rezultati namreč omogočajo hitrejše reagiranje in uspešnejšo optimizacijo spletne strani. Trenutno je vloga naše kampanje usmerjena v informiranje, predajanje znanja in zbiranje prijav za merjenje vidljivosti v spletnih iskalnikih.