Les in vračanje k naravi je trend, ki nas spremlja že kar nekaj časa. Lesene ure, sončna očala, etuiji za telefon, … ni je dandanes stvari, ki ne bi imela še lesenega dvojnika. V les sta se zaljubila tudi Anja in Alen Marić ter si z njim ustvarila podjetniško pot. Predstavljamo Woodway.

Woodway je spletna trgovina z lesenimi izdelki, za katero sta si lastnika Alen in Anja letos prislužila laskavi naslov Mlada podjetnika leta 2015. Izmed petih finalistov sta prav ona dva prepričala petčlansko komisijo in zmagala
Iz Skandinavije v Slovenijo in nazaj
Izvor ideje o Woodwayu sega daleč preko meja Slovenije – na sever, v Stockholm. Na potovanju po Švedski sta se zakonca Marić povsem zaljubila v lesene ure in to zaljubljenost prenesla v posel. Anja je namreč po končanem porodniškem dopustu ostala brez službe in tako iskala novo priložnost. Pot je našla v naravi.
Kljub izgubi službe nisva obupala, ampak sva začela izpolnjevati svoje mladostniške sanje!
Anja je skupaj z možen Alenom pred nekaj več kot letom dni odprla spletno trgovino, kjer sta prodajala lesene ure. Za Slovenijo je 100-odstotno naravna, lesena in ročno izdelana ura takrat pomenila nekaj povsem novega, kar sta podjetnika s pridom izkoristila. Povpraševanje je namreč hitro raslo, to pa je vodilo k odločitvi za prvo fizično trgovino. Odprla sta jo v sredini aprila 2014 v Radovljici:
Zavedala sva se, da lesene ure niso zadostna ponudba za trgovino, zato sva v svoj kotiček v Radovljici pripeljala še druge blagovne znamke in izdelke. Tako je nastal Woodway, butik z unikatnimi lesenimi modnimi dodatki. Od takrat naprej pa se zgodba širi po Sloveniji in tujini.

‘Trg je preveč nasičen z umetnimi materiali’
Da je les res ‘in’, dokazujejo tudi mnogi slovenski oblikovalci z izdelki, ki so tudi izven naših meja postali priljubljeni. Med njimi naj izpostavimo le Zen Egg, ki je največje presenečenje lanskega leta, saj je na Kickstarterju za 50-krat presegel pričakovani cilj. Na slovensko zavedanje o pomembnosti in priljubljenosti lesa pa kaže tudi startup vikend Več kot les, ki je namenje izključno lesni industriji.
Anja in Alen pri naravnih materialih stavita na njihovo unikatnost, toplino in energijo. Njuno vodilo je skrb za naravo, saj pravita, da se s svojo zgodbo vračata nazaj k njej, k temu pa poskušata usmerjati tudi druge. Kot je za Netokracijo povedal Alen:
Woodway je nastal kot odgovor na vedno večje povpraševanje po lesenih izdelkih, vodilo pa je bilo skrb za naravo. Vsi izdelki, ki se znajdejo v Woodwayu so ročno izdelani iz 100% naravnega lesa in lubja drevesa (plute) brez premazov in lakov. Prav ti dejavniki so naju popolnoma prevzeli, pa tudi unikatnost izdelkov in neka posebna toplina ter energija naravnih materialov.
Širitev in WoodWay Home na obzorju
Spletna trgovina Woodway združuje različne oblikovalce lesenega nakita in drugih modnih dodatkov. V ponudbi tako lahko najdete tudi etuije, metuljčke, denarnice, torbice, lesena očala in seveda ure. Med oblikovalci so tako slovenska kot tuja imena, ki prihajajo iz Italije, Nemčije, Kolumbije, Portugalske, Grčije. Nekatere izmed tujih blagovnih znamk so WeWood, Ab Aeterno, Misture, Kerbholz, Cork, Zylo, slovenske pa primorska znamka modnega nakita TakQsi, Lesem in Kosmač, svojo blagovno znamko pa razvija tudi WoodWay.
Oblikovalec mora ponuditi nekaj novega, oziroma nekaj drugačnega – izstopati mora s svojo izvirnostjo in edinstvenostjo. Prisluhnemo vsaki ideji in smo odprti za vse predloge, saj želimo na enem mestu združiti več različnih oblikovalcev.

Njuna želja je imeti trgovino v vseh večjih evropskih mestih, širjenje pa nameravata osmisliti tudi pri ponudbi – na vidiku je namreč WoodWay Home, ponudba lesenih izdelkov za dom. Tovrstna trgovina bo luč sveta še pred koncem letošnjega leta v enem od ljubljanskih nakupovalnih središč. Trgovino Woodway lahko do sedaj obiščete že v Radovljici, Kopru, Mariboru in Ljubljani, letos pa so odprli še dve trgovini na tujem – v Umagu in Kobenhavnu.
V prihodnosti si želiva še prodirati v tujino in uvesti še nekaj novih konceptov. Resna pogajanja glede širitve poslovalnic imamo že s potencialnimi partnerji iz Singapurja in ZDA. V letošnjem letu pa sta še v načrtu otvoritvi ene ali dveh trgovin na Hrvaškem.

Prvi korak je najtežji
Ko se zakonca Marić spominjata začetkov svoje podjetniške poti, vsekakor ne moreta mimo naporov, ki so ju spremljali. Začela sta namreč z izključno lastnim kapitalom, saj nista želela biti odvisna od kredita. Vse prihranke sta vložila v razvoj in tako odprla prvo poslovalnico. Ta je odprla drugo, ta tretjo in tako naprej, do današnjih šestih poslovalnic.
Njuna zmaga na natečaju Mladi podjetnik je bila potrditev dobrega in premišljenega dela, ki jima daje motivacijo in vzpodbudo za naprej. In kot je za konec še povedal Alen:
Zmaga na natečaju Mladi podjetnik pomeni potrditev, da delava dobro, da sva se pametno odločila za podjetniško pot in predstavlja veliko vzpodbudo za naprej. V prihodnosti želiva razvijati nove ideje, nove koncepte, izboljšati nekatere stvari in s svojimi trgovinami biti navzoči v vseh evropskih prestolnicah in tudi drugje po svetu.