Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Platforma YouTube Music z možnostjo Premium je za mnoge uporabnike po vsem svetu dostopna že več kot leto dni. Končno smo jo dočakali tudi pri nas in na srečo je YouTube Music na trge v okoliški regiji zakorakal prepričljiveje kot Spotify. Z okrog 2 milijonoma izvajalcev nova YouTubova platforma, posvečena samo glasbi, prinaša nekoliko manjši izbor kot platforme, ki so v osnovi glasbene, na primer Deezer ali Spotify, toda video, ki spremlja skoraj večji del glasbenih zapisov, je vsekakor konkurenčna prednost.

Z aktivnimi reklamnimi vsebinami je platforma YouTube Music sicer brezplačna, z možnostjo Premium pa je uporabnikom na voljo brez oglasov (in z dodatnimi storitvami) za 5,99 eur mesečno. Preden se uporabniki odločijo za naročnino, bodo YouTube Music Premium lahko en mesec preizkušali brezplačno.

Ob najavi, da je na voljo v Sloveniji, a tudi na Hrvaškem in v BiH, sem izkoristila priložnost, da po dolgem in počez pregledam platformo YouTube Music in odgovorim na vprašanja, za katera verjamem, da ste si jih zastavili tudi vi: kaj pravzaprav ponuja YouTube Music in zakaj YouTube ni bil dovolj, kakšen smisel ima sedaj Google Play Music in kaj vam nova platforma ponuja brezplačno, za kaj pa je treba plačati.

Prvo srečanje z YouTube Music

YouTube Music je na voljo kot platforma na namizju ali mobilna aplikacija na operacijskih sistemih iOS in Android, edina vidna razlika med mobilno in namizno različico (poleg ogromne, posebej odebeljene pisave) je seveda v postavitvi in videzu funkcij. Čeprav je pripraven izbor, ki vam je na voljo na mobilni napravi, in aplikacija predvaja samo zapise, ki so že shranjeni na vaši napravi, pa se s tem izgubi celoten smisel, saj jo potem uporabljate kot najobičajnejši predvajalnik.

Toda YouTube Music vseeno ponuja nekoliko več od tega. Vse se začne z začetnim zaslonom, ki ga boste odprli po registraciji, saj vas bo tam pričakal preprost vmesnik s štirimi navigacijskimi zavihki: Domov, Hotlist, Knjižnica in Iskanje.

Domačo stran boste prepoznali kot glavno stran na YouTubu, kjer se deloma prikazujejo najnovejše pesmi, deloma pa vaše najljubše pesmi in izvajalci, ki jim sledite. Tukaj lahko takoj dodate nove izvajalce, ki bodo vključeni v vašo knjižnico (library), našli pa boste tudi priporočila na osnovi tistega, kar ste že poslušali. Ko se boste na domači strani spustili niže, boste naleteli na različne tematske sezname predvajanja – od glasbe za vadbo do seznamov po žanrih in razpoloženju. Takšni splošni seznami so že postali standardni na glasbenih platformah, a YT Music se od njih vsekakor loči s seznamom izvedb v živo z dodatkom videa. Poleg tega se niso odrekli niti številnim izvedbam cover in remiks, toda mislim, da so zamudili svojo priložnost, ker jih niso bolj ločili (kam je izginila podpora ustvarjalcem indie?).

“Hotlist” ne kaže velikih presenečenj, vse novo, zabavno in aktualno, kot pišejo, najdete na tej strani. “Knjižnica” po drugi strani prav tako ni kakšno posebno presenečenje, če uporabljate YouTube (enaka kot zavihek Naročnine) ali katero koli drugo glasbeno platformo. Tu so vse pesmi, albumi in izvajalci, ki ste se jih odločili shraniti v svojo zbirko za poslušanje v prihodnosti.

Pri iskanju je najpomembneje povedati, da boste verjetno opazili rezultate, ki so izpostavljeni kot videozapisi ali samo pesmi, kar pomeni, da je YouTube skrbno ločil vse videoposnetke s statičnimi slikami od tistih, ki so zares glasbeni. Vendar samo glasbeni videoposnetki ohranjajo število ogledov. S ključnimi besedami, po katerih ste iskali ob pesmih, boste prav tako našli ustrezne sezname za predvajanje, izvajalce in albume.

Zakaj boste nehali uporabljati YouTube in začeli poslušati YouTube Music

Avdio-vizualna izkušnja, ki ni odvisna od videa

YouTube je narejen za gledanje, ne za poslušanje, so povedali pri Googlu ob napovedi prihoda YouTube Music. Upoštevaje, da naša uporabniška izkušnja poslušanja glasbe vključuje preskakovanje med glasbenimi platformami in YouTubom, se je Google odločil, da nas zadrži na enem mestu – na svoji platformi, ki bo ponudila tako glasbeno kot videoizkušnjo.

Čeprav je glasba za YouTube predstavljala velik del prometa, je YouTube leta gradil slogan »broadcast yourself« (oddajaj sam), pri čemer je imel za cilj, da postane televizija indie z vsebinami običajnih uporabnikov za običajne uporabnike. V kolikšni meri danes to drži, če upoštevamo, da se tudi največje svetovne znamke ne sramujejo svojih kanalov YT, bomo pustili za drugič. To pa nam pove, da je temelj YouTuba – videoformat. S takim poudarkom YouTube ni mogel ponuditi »ekskluzivne« glasbene izkušnje z možnostmi, ki jih ponujajo druge glasbene platforme. YouTube Music je končno Googlov odgovor na uporabniške navade in spremembe v glasbeni industriji.

Funkcionalnosti, ki jih potrebuje vsaka glasbena platforma

Optimiziran tako, da vam v prvi vrsti nudi dodelano vizualno izkušnjo, YouTube do sedaj ni imel priročnih funkcij, posvečenih poslušanju in iskanju nove glasbe, ki ste jih morda že uporabljali na znanih platformah, kot sta Deezer ali Spotify. Na YouTubu ne morete na podlagi ene pesmi poslušati seznama njej podobnih, ne morete iskati glasbe po žanrih, ne veste, s katerega albuma je pesem, razen če to ni uradno navedeno, poleg tega pa so priporočila naslednjih videoposnetkov prej nekaj, kar že poznate, kot pa novi izvajalec, ki ustreza tistemu, kar ste poslušali. Zares neprikladno za vse glasbene navdušence.

Na srečo je YouTube Music poskrbel, da reši vse (ali vsaj večji del teh muk). Tako lahko ob kliku na več možnosti pesmi ali albuma izberete možnost »Vkopi radijsko postajo«, s čimer vas platforma odpelje na novoustvarjeni seznam pesmi, ki so povezane s pesmijo ali albumom, katerega »radijsko postajo« ste vključili, kar je izvrstno, ko želite poslušati »nekaj podobnega«.

V knjižnici možnosti prav tako temeljijo na standardu glasbenih platform, najprej se prikažejo pesmi, ki ste jih nazadnje poslušali, kar je pri glasbi zares neizogibno, nato pa je vse razvrščeno po seznamih predvajanja, albumih, zanimanjih in izvajalcih. Poleg tega lahko greste na »profil« izvajalca, kjer so navedene vse njegove pesmi in albumi ter število naročnikov na kanal na YouTubu. To pomeni – če se naročite na izvajalca na platformi YouTube Music, se boste samodejno naročili tudi na njegov kanal na YouTubu in obratno. Po principu priporočil boste na profilu izvajalca našli druge njemu podobne izvajalce.

Moč Googla (in YouTuba)

Omenila sem že, da boste na domači strani YouTube Music naleteli na personalizirani prikaz vsega, kar je novo in kar bi vas utegnilo zanimati, a tudi tistega, kar je v vašem običajnem izboru. Pa še nekaj je zelo pomembno. Seznami predvajanja, ki vam jih platforma predlaga in so tematsko razporejeni po razpoloženju, se lahko ustvarjajo glede na to, kje ste trenutno in kaj bi si v tem trenutku želeli poslušati. Če ste na primer na letališču, bo to nekaj za sproščanje, če ste na plaži – nekaj poletnega in ritmičnega, in če ste v telovadnici – vam bo platforma predlagala dinamično glasbo za vadbo. Kot vidite, lahko YT Music, če mu to dovolite, z računom Google in trenutno lokacijo personalizira vašo izkušnjo v realnem času, toda pri vprašanju varnosti in deljenja podatkov bodo mnogi raje pretehtali, kakšne so njihove prioritete.

Poleg personalizacije je YouTube Music dobro izkoristil tudi moč iskalnika, ki tiči za njim. Če niste prepričani, kaj točno iščete, toda poznate nekaj podrobnosti o pesmi (če opišete videoposnetek ali napišete vrstico besedila), boste lahko tudi po ključnih besedah, ki niso povezane z naslovom, našli tisto, kar iščete. Tako boste pri številnih nenatančnih iskanjih najprej naleteli na možnost najboljši rezultat, ki je v mojih nekoliko poskusih večinoma prikazal, kar sem iskala. Toda vseeno sem potrebovala kakšno minuto, da mi je med rezultati od “meme moves calling girl hip hop song” do “song about calling girl hip hop” prikazalo gospoda Draka in njegov Hotline Bling. “Old man sad song about hurting” je med izborom prav tako prikazal pričakovani Hurt Johnnyja Casha (bistven je bil dodatek old man).

Kaj je brezplačno in kaj se plača?

Mnogi že poznate predplačniške modele, ki so na voljo predvsem zato, da vam prihranijo naporne reklame. YouTube Music nadaljuje s to tradicijo. Za 5,99 eur mesečno vam je na voljo nemotena izkušnja poslušanja glasbe brez oglasov in promocij, v paketu pa bo tudi možnost prenosa glasbe brez povezave in poslušanje glasbe v ozadju (kar je smiselno pri mobilnih telefonih, ko uporabljate druge aplikacije, v brskalniku je seveda pričakovano, da slišite zvok iz drugega zavihka).

V brezplačni različici bodo vaše možnosti nekoliko bolj omejene, toda ne bistveno. Glasbo vam bodo občasno prekinile lokalizirane reklame, poleg tega glasbe ne morete poslušati v ozadju. K sreči lahko za razliko od Deezerja pri brezplačni različici glasbo poslušate po vrsti (ne samo naključno), prav tako lahko preskakujete pesmi.

Nekateri večji glasbeni navdušenci bodo vseeno obžalovali, da niti s predplačniškim paketom Premium ne morejo dobiti boljše kakovosti zvoka, kot jo dobijo brezplačno, in sicer 128 kbps. Spotify na primer predplačnikom nudi kakovost pretoka tudi do 320 kbps. Če glasbo poslušate z osrednjimi slušalkami ali zvočnikom mobitela, verjetno ne boste čutili potrebe po čem boljšem, toda če jih zamenjate z robustnejšimi zvočniki, se zvok gotovo ne bo izkazal.

Ultimativna združitev glasbene in videoplatforme

Med pregledovanjem vmesnika nove platforme YouTube Music bo vsekakor mnoge presenetilo, s kakšno enostavnostjo se je pristop »najprej vizualno« združil s poudarkom samo na glasbi. YouTube ni zanemaril svoje videodediščine s platformo YouTube Music. Cilj ni bila glasbena platforma, ki je sama sebi namen in ki se omejuje zgolj na zvok. Z bazo avdio-video zapisov več kot 2 milijonov glasbenih izvajalcev je YouTube Music zasnovan na zamisli, da ponudi pravo multimedijsko zbirko, zato me ne bi čudilo, če bi kmalu dočakali tudi kakšen besedilni dodatek (besedila, karaoke).

Kar zadeva integracijo z obstoječim profilom uporabnika, ki ima račun YouTube, se je vse izvedlo precej solidno. V knjižnici YouTube Music se bodo tako znašli filtrirani vsi glasbeniki, ki ste jih imeli med svojimi naročninami na YouTubu (ne pa tudi kanali založb). Poleg tega se vam bodo enako filtrirali seznami predvajanja glede na to, kaj je na njih. Pri meni so ujeli vse glasbene sezname predvajanja, ki sem jih imela (in še malo več), celo tistega, na katerem je bila zgolj ena pesem. Tako dober algoritem imajo, da so mi po nesreči v knjižnico dodali tudi seznam predvajanja, na katerem je bil posnetek o produkciji glasbenega videa, ne pa tudi glasbeni video (prepričana sem, da zaradi nejasnega naslova). Zato boste morda želeli pregledati nekatere svoje sezname.

Kot sem omenila, YouTube nikoli ni omogočal delitve po albumih, zato ne boste imeli pripravljenega nobenega albuma, ki bi se lahko prenesel na novo platformo. Popolnejša kolekcija albumov ni na voljo niti za tiste, ki zvesto uporabljate Google Play Music, saj YT Music še ni ponudil možnosti prenosa knjižnice z ene platforme na drugo. Google se še ni oglasil, kdaj bo omogočil prenos, ko pa bo to storil – bom dopisala.

Ko smo že pri platformi Google Play Music – kaj je sedaj z njo, ko smo dobili YouTube Music?

Kam gredo platforme in storitve YouTube?

Vsi tisti, ki nekoliko podrobneje spremljate predplačniške možnosti YouTube, se boste spomnili, da je bila zadnja štiri leta novost YouTube Red. Googlov precej nespreten poskus plačevanja za videoposnetke brez reklam in za ekskluzivne izvirne vsebine, ki so ga slabo popularizirali celo z znanimi obrazi YouTuba. YouTube Red so tako maja 2018 preimenovali v YouTube Premium, ki predstavlja obsežen naročniški paket tako za videoposnetke kot za glasbo.

Kot sem že omenila, za 5,99 eur prejmete mesečni dostop do dodatnih možnosti platforme YouTube Music, za 7,19 eur, kolikor stane YouTube Premium, pa vam bodo na voljo dodatne možnosti YT kot tudi možnosti za videoposnetke, ki jih je prej nudil Red. Obstoječi naročniki YouTube Red in Google Play Music bodo lahko samodejno vključili možnost Premium po ceni, ki so jo plačevali do sedaj.

Glede na to, da je v igri nova glasbena platforma, ki jo Google očitno predstavlja kot konkurenčno Spotifyju in Deezerju, se Google Play Music zdi višek v računici. Čeprav Google ni še ničesar dejal o prihodnosti GPM, je zelo verjetno, da ne bomo dočakali njegovega 10. rojstnega dneva. Mislim, da bodo do takrat postopoma migrirali vsi uporabniki.

Za konec še vabilo, da sporočite svoje mnenje, če se odločite za preizkus platforme – vsekakor se splača izkoristiti brezplačen mesec možnosti Premium.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.

Družbena omrežja

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?