TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.
TikTok je (še ena?) aplikacija, s katero uporabniki snemajo in objavljajo kratke, 15-sekundne videe. V njih je največ petja, plesa, šal, neskončno načinov preganjanja mladostnega dolgčasa in veliko ustvarjalnosti, ki se največkrat rodi prav iz slednjega. Najbolj priljubljena je med mladimi, mlajšimi milenijci in generacijo Z.
Za razliko od ostalih najbolj priljubljenih aplikacij, TikTok ne prihaja z one strani Atlantika, ampak z druge strani Urala. Septembra 2016 jo je objavilo kitajsko podjetje ByteDance (na Kitajskem je znana kot Douyin), ki ji je lani avgusta priključilo še aplikacijo Music.ly.
TikTok se je s 500 milijoni aktivnih uporabnikov v letu 2018 uvrstil na 9. mesto po številu aktivnih uporabnikov in za seboj pustil tudi Twitter, Linkedin, Snapchat in Pinterest. Na voljo je na 150 državah, v 75 jezikih.
Na lestvici aplikacij z največ prenosi pa je pometel z vsemi starejšimi velikani ter prehitel YouTube, Whatsapp, Messenger, Instagram in Facebook.

4 najbolj priljubljene funkcionalnosti
Na TikToku lahko videe, podobno kot na Snapchatu, opremite z različnimi filtri, nalepkami in efekti, videe drugih uporabnikov pa lahko delite, komentirate in všečkate.
Dodajanja glasbe in ‘lip-sync’
Največja posebnost TikToka je glasba. Vse videe lahko opremite z glasbeno podlago, tudi največjim hiti, ki jih izberete iz bogatega nabora glasbe in govornih posnetkov.
Med najbolj priljubljenimi videi so t.i. lip-syncing videi, kjer uporabniki odpirajo usta, plešejo ali igrajo na glasbo, efekte ali dialog, ki se predvajajo v ozadju.
Poleg klasične interakcije med uporabniki, ki jo poznamo z drugih platform (všečkanje in komentiranje), sta tukaj tudi možnost react in duet.
React
Reagirati na TikToku pomeni, da se posnamete, ko gledate izbran video, vaša reakcija pa se prikazuje v kvadratku v zgornjem levem kotu. Tako se na primer lahko vidi vaš začuden obraz, ko opazujete nove metode ličenja, ali pa strah, ko opazujete mularijo, ki skače s strehe, ali pa se smejete odbitemu mulcu, ki plava po cesti.

Duet
Da z nekim uporabnikom oziroma videom naredite duet, pomeni, da se originalni video, na katerega snemate duet, skrči na polovico ekrana, na drugi polovici pa vi snemate svojih 15 sekund. Nato iz obeh (originalnega na eni, dueta na drugi polovici) nastane nov video, ki ga lahko objavite.

Snemanje v več delih
15-sekundnega videa vam ni treba posneti v enem kadru, ampak ga lahko zložite iz več posnetkov, ki jim dodajate različno glasbo in zvočne efekte, jih upočasnite, pohitrite … To najbolj kreativnim uporabnikom omogoča ustvarjanje pravih video mojstrovin. Več v TikToku tutorialu.
Potencial za blagovne znamke
Prav funkcionalnosti react in duet imata trenutno največji potencial za oglaševalske kampanje, saj od uporabnika zahtevata precej višji nivo angažiranosti, vpletenosti in predanosti, kot je pasiven všeček na drugih platformah. Ideja na čisto prvo žogo: blagovna znamka bi na primer uporabnike lahko povabila, naj snemajo react ali duet videe na njihove videe.
Po resda ne preveč intenzivnem iskanju različnih blagovnih znamk na TikToku je bila moja bera zelo borna. Zdi se, da velike svetovne blagovne znamke svojih profilov na TikToku (še?) nimajo. Vsa podjetja, ki so do sedaj na TikToku izvajala marketinške kampanje, so raje uporabila že uveljavljene TikTok vplivneže z veliko bazo sledilcev.
Sodeč po članku je Guess prva firma, ki se je najmlajši ciljni publiki skušala približati s kampanjo na TikToku. Septembra 2018 so v sodelovanju z najbolj priljubljenimi TikTok vplivneži izvedli kampanjo #InMyDenim, pri kateri so uporabnike pozivali, da objavljajo videe s tem ključnikom.
Novembra 2018 je Jimmy Fallon, voditelj Tonight Showa, začel z izzivom #Tumbleweed, pri katerem je uporabnike pozval, naj posnamejo in objavijo videe, kjer se … valijo po tleh. Več kot 800 uporabnikom se je ta ideja zdela tako super, da so se začeli valjati, pri tem početju pa jih je gledalo skoraj milijon uporabnikov TikToka.

TikTok vplivneži
Kot vsaka aplikacija, je tudi TikTok rodil svoje vplivneže. Med najbolj priljubljene spadajo:
- Lisa and Lena (32 mio sledilcev),
- Loren Gray (30 mio sledilcev),
- Baby Ariel (29 mio sledilcev),
- Kristen Hancher (21 mio sledilcev),
- Cameron Dallas (18 mio sledilcev),
- Gil Croes (16 mio sledilcev),
- Savannah Soutas (14 mio sledilcev),
- Liza Koshy (14 mio sledilcev),
- Jayden Croes (14 mio sledilcev),
- Mackenzie Ziegler (13 mio sledilcev).

Kaj pa v Sloveniji?
Podatkov, koliko uporabnikov ima TikTok v Sloveniji, ni na voljo. Od dvanajstih osnovnošolcev v moji neposredni bližini aplikacijo poznajo prav vsi, osem pa jih jo redno uporablja. Starejši štirje imajo ustvarjene svoje profile, mlajši niso registrirani, ampak vsebine le gledajo.

Bo prihodnost v znamenju TikToka?
O priljubljenosti TikToka in predvsem o potencialu, ki tiči v njem, priča tudi dejstvo, da je Facebook pred enim mesecem lansiral aplikacijo Lasso, ki je TikToku čisto slučajno tako podobna, kot so bili Instagram stories čisto slučajno podobni Snapchatu.
Čeprav je TikTok priljubljen tudi med slovensko mladino (vprašajte najbližjega osnovnošolca ali srednješolca) in čeprav je šele začetek leta, vam ni treba “na vrat na nos” prerazporediti marketinškega budgeta za 2019 in najti enega mošnjička za TikTok.
Kljub trenutnemu uspehu ga lahko doleti klavrna usoda, kot se to zgodi številnim aplikacijam, ki so odvisne od nestalnih navad mlajše populacije. Lahko pa, da se to ne bo zgodilo. Zato se za zdaj splača biti na TikTok vsaj pozoren. Če ne zaradi drugega, mogoče zato, da najbližjemu mladiču v svoji bližini dokažete, da še niste za v staro šaro.