Zakaj podpiram ženske v podjetništvu in preziram žensko podjetništvo

Vodja Ustvarjalnika Matija Goljar, ki ima vsak dan opravka z mladimi podjetniki, sporoča, da imajo vsi mladi, ne glede na spol, enake možnosti za poslovni uspeh. Podjetniški dogodki “samo za ženske” pa samo krepijo stereotipe in po nepotrebnem ustvarjajo dva poslovna svetova – ženskega in moškega.

Matija Goljar

Srečanje različnih perspektiv

Od nekdaj sem zagovarjal prizadevanja za več deklet v podjetništvu. Vsa največja podjetja na svetu so nastala, ko je “trčilo skupaj” več različnih področij in pogledov: ko sta umetnik in računalničar skupaj ustanovila Airbnb, ko sta inženir in prodajalec postavila Apple, ko sta kiparka in programer zasnovala Bellabeat …

Srečanje različnih perspektiv je najboljši vir dobrih zamisli. In prav to je glavni argument, zakaj moramo biti odprti za drugačnost in si prizadevati, da nobeni družbeni skupini za uresničitev svojih potencialov ni treba stopati prek več stopnic kot vsem ostalim. Raznoliki pogledi nas bogatijo, kar še posebej velja v podjetništvu.

Poslovni uspeh ni pogojen s spolom

Skoraj šest let že spremljam, kako na poslovno pot stopajo slovenski fantje in dekleta. Spomnim se statistike konec leta 2014, ko smo imeli v naše krožke vpisanih skoraj tisoč mladih, a več kot 80 % fantov. Tudi največje uspehe so dosegale izključno fantovske ekipe. Takrat smo sprejeli nekaj pomembnih pravil, ki se jih naša organizacija drži še zdaj:

  • Na vsakemu dogodku dosledno skrbimo za to, da sta med govorniki zastopana oba spola – po možnosti povsem enakovredno.
  • Vedno ko pred mikrofoni govorimo o uspehih mladinskih ekip, poskrbimo, da med pozitivnimi zgledi izpostavimo tako fante kot dekleta.
  • V organizaciji imamo ničelno toleranco do seksističnih izjav tipa “punce ste XYZ” ali “fantje so XYZ”.

Verjamem namreč, da so vsi mladi enako sposobni doseči poslovni uspeh. Za skok v svet podjetništva se odloča manj deklet, ker po eni strani nimajo dovolj pozitivnih zgledov vrstnic, po drugi strani pa v javnosti vlada splošno prepričanje, da je to še vedno bolj igra za fante. To pa se da popraviti.

Dokaz vidim v tem, da se je lani (2016) v naše krožke vpisalo več kot 800 srednješolcev – in med temi je bila prvič več kot polovica deklet! Še posebej vesel sem, da so bile prav vse ekipe, ki so se na našem lanskem sklepnem tekmovanju za najboljše mladinsko zagonsko podjetje uvrstile v finale, mešane … Obe zmagovalni ekipi pa sta vodili in na odru zastopali – dekleti. Sprememba je vsekakor možna!

Tudi letos imamo na Ustvarjalniku izjemno generacijo podjetnih deklet. Brez dvoma dokazujejo, da so vsaj enako sposobne kot njihovi fantovski kolegi, če ne še za odtenek bolj! Ponosen sem nanje. In zato – prav zaradi njih – vedno dobim izpuščaje, ko slišim o podjetniških dogodkih ali seminarjih, ki jih pripravljajo samo za ženske.

“Ženska” in “moška” liga

Verjamem, da marsikaterega od teh dogodkov organizatorji pripravljajo z iskreno dobrimi nameni, ampak zavedati se moramo, da vsakič, ko organiziramo ekskluziven dogodek za ženske podjetnice, s tem dekletom dajemo signal, da obstajata dve ligi – moška in ženska. In to je signal, ki prinaša več škode kot koristi. Krepi prepričanje, da je takšna delitev potrebna in normalna – češ da so eni boljši, saj drugače ne bi bilo “druge” lige.

To je absurd, saj vam bodo naša najsposobnejša dekleta sama zelo jasno in glasno dala vedeti, da nočejo druge lige, še manj pa jo potrebujejo.

Prava sprememba se ne bo zgodila, če gradimo dva ločena podjetniška svetova, ampak bo do nje prišlo šele tedaj, ko bomo ugotovili, da eni brez drugih nikoli ne bomo tako uspešni, kot smo lahko, če delujemo skupaj. Na Ustvarjalniku zato velja dosledna politika, da nikdar ne bomo prirejali dogodkov le za en spol, naši mentorji pa zavračajo povabila na srečanja, ki so namenjena samo ženskam (ali moškim).

Da se bo za kariero v poslovnem svetu odločilo več žensk, lahko nekaj naredimo vsi. Zelo ponosen sem, da se pri mladi generaciji, ki se šele uči prvih podjetniških korakov, že vidijo prvi pozitivni rezultati naših prizadevanj. Verjamem, da odrašča nov rod podjetnic in podjetnikov, ki bo razbil marsikateri stereotip. Morda ne bi bilo narobe, če bi temu zgledu sledil tudi kdo od “starejših”.

Te zanimajo teme, o katerih piše Matija? Rezerviraj si 2. marec 2017 za Netokracijin dogodek Ladies of New Business, kjer bodo dekleta in fantje (!) znova spregovorili o položaju žensk v svetu informacijskih tehnologij. Do takrat pobrskaj po odzivih z lanskega dogodka.

*Skovanko je ustvarila Mojca Marš.

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Spletni marketing

Čez štiri dni v Ljubljani: Ecommerce Day 2017

Čez štiri dni se bodo strokovnjaki s področja spletne trgovine zbrali na enem mestu, na največji regijski konferenci o spletnem nakupovanju. Ecommerce Day 2017, ki ga organizirata Shopper's Mind Slovenija in Ceneje.si, se bo 28. in 29. novembra odvil v Ljubljani. Izkoristite izjemno priložnost in si zagotovite vstopnico za mreženje z več kot 200 strokovnjaki spletnega trženja.

Kultura 2.0

Zakaj si moraš poiskati službo v ‘digitalu’, razkriva Mak Kordić v 2. oddaji Digitalna kava

V drugi oddaji Digitalna kava smo govorili z Makom Kordićem, lastnikom in direktorjem digitalne agencije CNJ Digital. Mak pravi, da v znanju in idejah vidi moč, vse ostalo pa se da najeti.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.

Kultura 2.0

Kako zgleda tvoj ‘lajf’, če oblikuješ nogavice, razkriva (digitalna) kava z Zulu Zion

Na slovenski digitalni sceni deluje kup nadarjenih oseb, ki so hkrati izredno zanimivi sogovorniki. Ustvarili smo serijo video intervjujev, v katerih se ob dobri kavi pogovarjamo s kreativnimi ljudmi.