Zakaj podpiram ženske v podjetništvu in preziram žensko podjetništvo

Zakaj podpiram ženske v podjetništvu in preziram žensko podjetništvo

Vodja Ustvarjalnika Matija Goljar, ki ima vsak dan opravka z mladimi podjetniki, sporoča, da imajo vsi mladi, ne glede na spol, enake možnosti za poslovni uspeh. Podjetniški dogodki “samo za ženske” pa samo krepijo stereotipe in po nepotrebnem ustvarjajo dva poslovna svetova – ženskega in moškega.

Matija Goljar

Srečanje različnih perspektiv

Od nekdaj sem zagovarjal prizadevanja za več deklet v podjetništvu. Vsa največja podjetja na svetu so nastala, ko je “trčilo skupaj” več različnih področij in pogledov: ko sta umetnik in računalničar skupaj ustanovila Airbnb, ko sta inženir in prodajalec postavila Apple, ko sta kiparka in programer zasnovala Bellabeat …

Srečanje različnih perspektiv je najboljši vir dobrih zamisli. In prav to je glavni argument, zakaj moramo biti odprti za drugačnost in si prizadevati, da nobeni družbeni skupini za uresničitev svojih potencialov ni treba stopati prek več stopnic kot vsem ostalim. Raznoliki pogledi nas bogatijo, kar še posebej velja v podjetništvu.

Poslovni uspeh ni pogojen s spolom

Skoraj šest let že spremljam, kako na poslovno pot stopajo slovenski fantje in dekleta. Spomnim se statistike konec leta 2014, ko smo imeli v naše krožke vpisanih skoraj tisoč mladih, a več kot 80 % fantov. Tudi največje uspehe so dosegale izključno fantovske ekipe. Takrat smo sprejeli nekaj pomembnih pravil, ki se jih naša organizacija drži še zdaj:

  • Na vsakemu dogodku dosledno skrbimo za to, da sta med govorniki zastopana oba spola – po možnosti povsem enakovredno.
  • Vedno ko pred mikrofoni govorimo o uspehih mladinskih ekip, poskrbimo, da med pozitivnimi zgledi izpostavimo tako fante kot dekleta.
  • V organizaciji imamo ničelno toleranco do seksističnih izjav tipa “punce ste XYZ” ali “fantje so XYZ”.

Verjamem namreč, da so vsi mladi enako sposobni doseči poslovni uspeh. Za skok v svet podjetništva se odloča manj deklet, ker po eni strani nimajo dovolj pozitivnih zgledov vrstnic, po drugi strani pa v javnosti vlada splošno prepričanje, da je to še vedno bolj igra za fante. To pa se da popraviti.

Dokaz vidim v tem, da se je lani (2016) v naše krožke vpisalo več kot 800 srednješolcev – in med temi je bila prvič več kot polovica deklet! Še posebej vesel sem, da so bile prav vse ekipe, ki so se na našem lanskem sklepnem tekmovanju za najboljše mladinsko zagonsko podjetje uvrstile v finale, mešane … Obe zmagovalni ekipi pa sta vodili in na odru zastopali – dekleti. Sprememba je vsekakor možna!

Tudi letos imamo na Ustvarjalniku izjemno generacijo podjetnih deklet. Brez dvoma dokazujejo, da so vsaj enako sposobne kot njihovi fantovski kolegi, če ne še za odtenek bolj! Ponosen sem nanje. In zato – prav zaradi njih – vedno dobim izpuščaje, ko slišim o podjetniških dogodkih ali seminarjih, ki jih pripravljajo samo za ženske.

“Ženska” in “moška” liga

Verjamem, da marsikaterega od teh dogodkov organizatorji pripravljajo z iskreno dobrimi nameni, ampak zavedati se moramo, da vsakič, ko organiziramo ekskluziven dogodek za ženske podjetnice, s tem dekletom dajemo signal, da obstajata dve ligi – moška in ženska. In to je signal, ki prinaša več škode kot koristi. Krepi prepričanje, da je takšna delitev potrebna in normalna – češ da so eni boljši, saj drugače ne bi bilo “druge” lige.

To je absurd, saj vam bodo naša najsposobnejša dekleta sama zelo jasno in glasno dala vedeti, da nočejo druge lige, še manj pa jo potrebujejo.

Prava sprememba se ne bo zgodila, če gradimo dva ločena podjetniška svetova, ampak bo do nje prišlo šele tedaj, ko bomo ugotovili, da eni brez drugih nikoli ne bomo tako uspešni, kot smo lahko, če delujemo skupaj. Na Ustvarjalniku zato velja dosledna politika, da nikdar ne bomo prirejali dogodkov le za en spol, naši mentorji pa zavračajo povabila na srečanja, ki so namenjena samo ženskam (ali moškim).

Da se bo za kariero v poslovnem svetu odločilo več žensk, lahko nekaj naredimo vsi. Zelo ponosen sem, da se pri mladi generaciji, ki se šele uči prvih podjetniških korakov, že vidijo prvi pozitivni rezultati naših prizadevanj. Verjamem, da odrašča nov rod podjetnic in podjetnikov, ki bo razbil marsikateri stereotip. Morda ne bi bilo narobe, če bi temu zgledu sledil tudi kdo od “starejših”.

Te zanimajo teme, o katerih piše Matija? Rezerviraj si 2. marec 2017 za Netokracijin dogodek Ladies of New Business, kjer bodo dekleta in fantje (!) znova spregovorili o položaju žensk v svetu informacijskih tehnologij. Do takrat pobrskaj po odzivih z lanskega dogodka.

*Skovanko je ustvarila Mojca Marš.

Priljubljeno

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.

Kultura 2.0

Dva piksla spodnjih hlačk: ženske kot junakinje računalniških iger

Igre so najnovejša pridobitev zabavne industrije. Pa so s tem tudi najnaprednejša? Pri prikazu človeških odnosov žal ne. Na tem področju capljajo celo za hollywoodskimi filmi.