Ni kavarna, ni stanovanje, ni pisarna, ampak vse po malem: To je Ziferblat! - Netokracija.si

Ni kavarna, ni stanovanje, ni pisarna, ampak vse po malem: To je Ziferblat!

V osrčju Ljubljane, na Vegovi ulici 8, lahko med pohajkovanjem po mestu zavijete tudi v izjemno prisrčen prostor, ki bo vesel vsakogar, ki pride skozi vrata. Tukaj lahko popijete kavo, igrate klavir, prebirate poezijo, si ogledate slikarsko razstavo ali se udeležite enega izmed številnih dogodkov, ki jih v Ziferblatu organizirajo. Plačali boste le čas, preživet v prostoru.

Ziferblat_4
Ziferblat. Počutite se kot doma (foto: Jaka Birsa).

Lani oktobra se je v Ljubljani odprl že 13. Ziferblat, ki sledi osnovni ideji “prostora za druženje, kjer se vsi počutimo kot doma”. V njem boste našli zelo širok spekter gostov: od študentov, dijakov, do mamic z vozički in upokojencev. Ideja izvira iz Rusije, njen idejni oče pa je Ivan Mitin, ki je navdih dobil v “hišici na drevesu za odrasle”. O svojem konceptu pravi, da je hotel ustvariti realistično družbeno omrežje, udoben prostor za delo in druženje, kjer lahko vsak nekaj prispeva – skuha kavo, zrecitira pesem ali organizira kakšen dogodek.

Ziferblat_2
Ziferblat – prostor, kjer plačate samo čas, ki ga preživite v njem (foto: Katja Štok).

Vse je zastonj, razen časa

Ime Ziferblat je lokal dobil iz ruske in nemške besede Zifferblatt (številčnica), ki predstavlja tudi del logotipa. Beseda pravzaprav ponazarja bistvo celotnega koncepta –vse je zastonj, razen časa. Koncept Ziferblata namreč temelji na poslovnem modelu, ki je vse prej kot običajen in zato zelo zanimiv, saj vam ne računajo kave, interneta ali porabljene elektrike, temveč čas. Vsaka minuta stane 5 centov. Ob tem menedžerka ljubljanske številčnice še dodaja, da si v svojem prostoru zelo želijo prostovoljcev, ki si s svojim delom zagotovijo brezplačne minute, kar je zagotovo dobrodošlo predvsem za dijake in študente. Na vprašanje, kako se trenutno financirajo, odgovarja, da stroškov še ne pokrivajo v celoti in jim zato ob strani še vedno stoji investitor. A dosedanje izkušnje ostalih 12 Ziferblatov kažejo, da prostor lahko živi sam od sebe, zato upajo tudi na dosego tega cilja. Kot pravi ustanovitelj Mitin:

Ljudje ne plačujejo za hrano in pijačo; mi plačamo prostor in stranke plačajo za čas, preživet v tem prostoru, pri čemer gre v prvi vrsti za participacijo.

Maša Pavoković, menedžerka ljubljanskega Ziferblata, pa nam je povedala:

Ziferblat je zadnje tri mesece dobesedno podaljšek moje dnevne sobe. Sama sem menedžerka prostora, oziroma z drugimi, manj uradnimi besedami, osrednja gostiteljica v Ziferblatu. Skrbim za program, se pogovarjam z gosti, odkrivam, kaj kdo počne in potem skupaj ustvarimo kakšno novo zgodbo v prostoru. Neizmerno mi je v užitek, ko lahko predstavim popolne neznance, ki potem na primer odigrajo partijo šaha.

Maša Pavoković, menedžerka Ziferblata (foto: Jaka Birsa).
Maša Pavoković, menedžerka ljubljanskega Ziferblata (foto: Jaka Birsa).

Prostovoljci prostor uporabljajo brezplačno

Poleg Maše so v Ziferblatu kot študentje zaposleni tudi mnogi pomočniki, še več pa je prostovoljcev. Brez njih, dodaja Maša, prostor ne bi bil to, kar trenutno je, saj so pomagali že od vsega začetka. Skupaj z njimi so prostor preuredili in opremili s pohištvom, ki so ga našli na različnih sejmih rabljenega pohištva, spletu, pri sorodnikih, … V ljubljanski “številčnici” so od svojega odprtja organizirali že ogromno zanimivih dogodkov. V okviru Ziferblatove univerze vsak ponedeljek ob 18. uri organizirajo predavanja profesorjev različnih študijskih smeri – od arhitekture do biologije, geografije in psihologije. Poleg tega potekajo tudi potopisna predavanja, na katerih so se gostje že podali v Indijo, Istanbul in Gambijo. V Ziferblatu poskrbijo tudi za otroke in zanje pripravljajo različne poučne in ustvarjalne delavnice, ne manjkajo pa niti koncerti in umetniške razstave.

Ziferblat_3
Ena izmed nešteto ur v salonu, kjer računajo samo čas (foto: Jaka Birsa).

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Vse, kar morate vedeti o organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu

Katere so najbolj pogoste napake podjetij pri organizaciji nagradnih iger na Facebooku in Instagramu?

Družbena omrežja

Kaj se lahko na primeru malega Krisa naučimo o dobrodelnosti in preračunljivosti podjetij?

Se kdaj vprašate, kako smo posamezniki in podjetja dobrodelni? Je pogojevanje dobrodelnosti z nakupom sodelovanje s kupci ali preračunljivost, ki je namenjena pospeševanju prodaje? Smo do tovrstnih dobrodelnosti podjetij lahko kritični ali se to ne spodobi, saj vendar delajo dobro? Nabirka za malega Krisa je spodbudila ta razmislek o dobrodelnosti.

Kultura 2.0

Veliki seznam coworking prostorov v Sloveniji

Kje v Sloveniji lahko najamem pisarno, sejno sobo, prostor za sestanek, si delim delovno mizo in ob tem izmenjujem izkušnje, ideje in informacije s somišljeniki?

Kultura 2.0

Vse, kar morate vedeti o platformi YouTube Music (ki je že na voljo v Sloveniji!)

Ni neznanka, da se YouTube v naši regiji še vedno pretežno uporablja kot platforma za poslušanje glasbe. Zdaj je tudi v Sloveniji na voljo storitev YouTube Music, posvečena prav glasbi, in preverili smo, kaj početi z njo in ali jo je sploh vredno preizkusiti.

Kultura 2.0

Zaplujte v poletje z novo različico World of Warships – battle royale

Nikoli nisem bil človek, ki sanjari o dolgih plovbah, a vedno sem užival v igrah, v katerih je treba upravljati s kakšno vrsto velike mehanizacije. To je preraslo v veliko ljubezen do simulatorjev pa tudi drugih iger, ki na primer vključujejo ladje ali tanke.

Spletni marketing

Kaj se lahko o vsebinskem marketingu naučimo od digitalnih agencij POINT OUT, Madwise in Optiweb?

POINT OUT, Madwise in Optiweb so tri slovenske digitalnomarketinške agencije, ki potencial svojih kanalov izkoriščajo za deljenje znanja, spodbujanje odprte razprave o različnih temah in posledično pritegovanje novih naročnikov.