#Zlovenija ali ko sovražni govor na spletu dobi svoj obraz

#Zlovenija ali ko sovražni govor na spletu dobi svoj obraz

Begunska kriza je v polnem razmahu, z njo pa "cveti" tudi sovražni govor na družbenih omrežjih. Pred dnevi se je pojavil anonimni viralni Tumblr zlovenija.tumblr.com, svojevrstna zbirka in sramotilni steber Facebook komentarjev, ki javno pozivajo na nasilje in smrt ter širijo nevarno, ekstremno retoriko o beguncih.

Zlovenija

Na Tumblrju, priljubljeni platformi za mikrobloganje, se je pojavila stran Zlovenija, zlovenija.tumblr.com, na kateri se nekajkrat dnevno objavljajo Facebook komentarji uporabnikov na temo begunske krize. Sovražne komentarje na spletu srečujemo vsakodnevno, vendar koncentracija le-teh na enem spletnem mestu, ob povečanih, javno dostopnih profilnih fotografijah “navadnih” ljudi iz vse Slovenije, obiskovalca naravnost šokira.

Cilj anonimne kampanje je delovati kot sramotilni steber za podpihovalce sovraštva. Primere je možno tudi prispevati, tisti, ki na platformi zasledijo lastno fotografijo in izjavo, pa si odstranitev lahko zagotovijo le ob pogoju, da na Facebooku objavijo predlagano javno opravičilo.

Na Hrvaškem za sovražni govor do 3 leta zapora, v Sloveniji pa … ?

Mikroblog Zlovenija je že navdahnil podobno misleče na Hrvaškem, kjer se je pojavila podobna stran lijepanasa.tumblr.com, po današnjem članku na Netokraciji in opozorilu uporabnikov Twitterja pa je Vlada Republike Hrvaške zadevo posredovala policiji:

Medtem ko hrvaški Kazenski zakonik (Kazneni zakon, NN 125/11, 144/12, 56/15, 61/15), v 1. odstavku 325. člena jasno opredeli do 3-letno zaporno kazen za sovražni govor na spletu, pa je v Sloveniji (297. člen kazenskega zakonika, KZ-1-UPB2, Uradni list RS, št. 50/2012) za kazenski pregon treba “zadovoljiti” več pogojev. V primeru sovražnega tvita Sebastjana Erlaha (september 2015), je urad generalnega državnega tožilca za Delo povedal naslednje:

Kaznivo je le tisto ravnanje, ki temelji na določeni osebni okoliščini posameznika in ki lahko ogrozi ali moti javni red in mir ali pa je storjeno z uporabo grožnje, zmerjanja in žalitev.

Skladno z uveljavljeno sodno prakso in pravnim stališčem vrhovnega tožilstva o pregonu kaznivega dejanja javnega spodbujanja sovraštva, nasilja ali nestrpnosti mora biti za kazenski pregon (poleg izrečenih ali objavljenih besed) podana objektivna možnost ali verjetnost, da bosta zaradi sovražnega govora konkretno ogrožena javni red in mir, kar se pokaže zlasti v neposredni nevarnosti posegov v telesno ali duševno celovitost posameznikov. Skratka, ko (lahko) hude besede prerastejo v nasilna dejanja.

Storilčev naklep mora nujno obsegati javnost delovanja, zavest o spodbujanju sovraštva, usmerjenost proti določeni skupini in zavedanje o možnosti nastopa konkretne nevarnosti za javni red in mir.

Odločitev o pregonu je avtonomna strokovna odločitev posameznega tožilca. Ta mora presoditi, ali so izpolnjeni vsi zakonski znaki katerega koli kaznivega dejanja.

Liberalno-anonimni koncept interneta omogoča zlorabe, v katere sodi tudi sovražni govor, ki ga s pridom uporabljajo anonimni spletni komentatorji. Ali bodo pristojne inštitucije reagirale sedaj, ko je sovraštvo končno dobilo obraz ter ime in priimek?

Priljubljeno

Digitalni mediji

[DIGGIT] Podarimo brezplačno vstopnico!

Junijska konferenca o digitalnih komunikacijah se bliža! Sodelujte v nagradni igri, pravilno odgovorite na vprašanje in si zagotovite svoj sedež - brezplačno!

Svet startupov

Sklad Silicon Gardens investiral v 5 slovenskih startupov: Sqwiz, Povio, Flaviar, Getta.pro in Sphericam

Sklad Silicon Gardens je objavil seznam prvih petih investicij, ki so jih opravili od maja letos. Kot pravijo predstavniki sklada, je v Sloveniji in regiji dovolj talenta in inovacij.

Družbena omrežja

Instagram razkril demografske podatke uporabnikov v Sloveniji

Kolikokrat ste že iz radovednosti ali zaradi poslovnih razlogov zaman iskali podatek o številu uporabnikov Instagrama v Sloveniji? Sedaj so dolgo iskani podatki končno na voljo. Instagram je pred kratkim omogočil oglaševanje v regiji, s tem pa je tudi razkril nekaj demografskih podatkov slovenskih uporabnikov.

Zamudili ste ...

Spletni marketing

Kaj mora znati dober urednik družbenih omrežij leta 2019?

Urednik družbenih omrežij se dnevno sooča s kupom opravil, delo pa zahteva obvladovanje številnih veščin. Katere so in na kaj je treba paziti, ko iščete urednika za svoje kanale na družbenih omrežjih?

Tehnologija

Kako se razlikujeta Kanban in Scrum in katero metodo izbrati?

Kako izbrati pravo agilno metodo oz. dovoliti, da metoda izbere vas?

Družbena omrežja

Kako starejša generacija uporablja družbena omrežja?

Demografska struktura na družbenih omrežjih se spreminja. Čeprav je bil Facebook sprva omrežje za študente in mlade, ima danes pomembno vlogo tudi za naše starše in stare starše.

Svet startupov

7 podjetniških lekcij, ki sem se jih naučil iz preteklih (ne)uspehov

Marin Medak je soustanovitelj podjetja Della Spina, ki prodaja dipotrijska očala prek spleta. V današnji kolumni razkriva nekaj zanimivih in poučnih lekcij, ki vam zagotovo pridejo prav na podjetniški poti.

Spletni marketing

Otroci in prikrito oglaševanje s spletnimi vplivneži

Morda se vem zdi, da vsi trije pojmi iz naslova niso povezani med seboj, a pokazala vam bom, da so močno prepleteni.

Družbena omrežja

Manca Korelc: Kako uspešno uporabljati LinkedIn?

S strokovnjakinjo za LinkedIn Manco Korelc smo poklepetali o tem, kako kar najbolje izkoristiti potencial, ki vam ga ponuja največje spletno poslovno omrežje.