#Zlovenija ali ko sovražni govor na spletu dobi svoj obraz

Begunska kriza je v polnem razmahu, z njo pa "cveti" tudi sovražni govor na družbenih omrežjih. Pred dnevi se je pojavil anonimni viralni Tumblr zlovenija.tumblr.com, svojevrstna zbirka in sramotilni steber Facebook komentarjev, ki javno pozivajo na nasilje in smrt ter širijo nevarno, ekstremno retoriko o beguncih.

Zlovenija

Na Tumblrju, priljubljeni platformi za mikrobloganje, se je pojavila stran Zlovenija, zlovenija.tumblr.com, na kateri se nekajkrat dnevno objavljajo Facebook komentarji uporabnikov na temo begunske krize. Sovražne komentarje na spletu srečujemo vsakodnevno, vendar koncentracija le-teh na enem spletnem mestu, ob povečanih, javno dostopnih profilnih fotografijah “navadnih” ljudi iz vse Slovenije, obiskovalca naravnost šokira.

Cilj anonimne kampanje je delovati kot sramotilni steber za podpihovalce sovraštva. Primere je možno tudi prispevati, tisti, ki na platformi zasledijo lastno fotografijo in izjavo, pa si odstranitev lahko zagotovijo le ob pogoju, da na Facebooku objavijo predlagano javno opravičilo.

Na Hrvaškem za sovražni govor do 3 leta zapora, v Sloveniji pa … ?

Mikroblog Zlovenija je že navdahnil podobno misleče na Hrvaškem, kjer se je pojavila podobna stran lijepanasa.tumblr.com, po današnjem članku na Netokraciji in opozorilu uporabnikov Twitterja pa je Vlada Republike Hrvaške zadevo posredovala policiji:

Medtem ko hrvaški Kazenski zakonik (Kazneni zakon, NN 125/11, 144/12, 56/15, 61/15), v 1. odstavku 325. člena jasno opredeli do 3-letno zaporno kazen za sovražni govor na spletu, pa je v Sloveniji (297. člen kazenskega zakonika, KZ-1-UPB2, Uradni list RS, št. 50/2012) za kazenski pregon treba “zadovoljiti” več pogojev. V primeru sovražnega tvita Sebastjana Erlaha (september 2015), je urad generalnega državnega tožilca za Delo povedal naslednje:

Kaznivo je le tisto ravnanje, ki temelji na določeni osebni okoliščini posameznika in ki lahko ogrozi ali moti javni red in mir ali pa je storjeno z uporabo grožnje, zmerjanja in žalitev.

Skladno z uveljavljeno sodno prakso in pravnim stališčem vrhovnega tožilstva o pregonu kaznivega dejanja javnega spodbujanja sovraštva, nasilja ali nestrpnosti mora biti za kazenski pregon (poleg izrečenih ali objavljenih besed) podana objektivna možnost ali verjetnost, da bosta zaradi sovražnega govora konkretno ogrožena javni red in mir, kar se pokaže zlasti v neposredni nevarnosti posegov v telesno ali duševno celovitost posameznikov. Skratka, ko (lahko) hude besede prerastejo v nasilna dejanja.

Storilčev naklep mora nujno obsegati javnost delovanja, zavest o spodbujanju sovraštva, usmerjenost proti določeni skupini in zavedanje o možnosti nastopa konkretne nevarnosti za javni red in mir.

Odločitev o pregonu je avtonomna strokovna odločitev posameznega tožilca. Ta mora presoditi, ali so izpolnjeni vsi zakonski znaki katerega koli kaznivega dejanja.

Liberalno-anonimni koncept interneta omogoča zlorabe, v katere sodi tudi sovražni govor, ki ga s pridom uporabljajo anonimni spletni komentatorji. Ali bodo pristojne inštitucije reagirale sedaj, ko je sovraštvo končno dobilo obraz ter ime in priimek?

Priljubljeno

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Zamudili ste ...

Družbena omrežja

Že poznate TikTok, aplikacijo, ki je obnorela generacijo Z?

TikTok je aplikacija, ki je v zadnjem letu obnorela otroke in najstnike po vsem svetu. Tudi v Sloveniji. Šteje več mesečnih uporabnikov kot Twitter, Snapchat, LinkedIn in številne druge platforme. V prvem četrtletju 2018 pa je bila iOS aplikacija z največ prenosi v ZDA. Mladina, predvsem osnovnošolci in srednješolci, jo obožujejo, starši pa po večini niti ne vedo zanjo.

Spletni marketing

Od videa do mikro vplivnežev: kateri marketinški trendi bodo zaznamovali leto 2019?

Zakorakali smo v marketinško leto 2019. Poudarjamo 6 ključnih marketinških trendov, ki bodo letos zaznamovali slovenski digitalni prostor. Pripnite pas, saj nas čaka zanimiva pot!

Spletni marketing

Brez video marketinga boste kmalu neopazni

Video vsebine vse bolj prevzemajo splet. Če še nimate video marketing strategije, je letos skrajen čas, da jo pripravite.

Mobilno

Se lahko Honor 9 kosa z najboljšimi?

Honor 9 se zdi logična izbira za vse tiste, ki potrebujejo lepo oblikovan mobilni telefon z odličnimi specifikacijami.

Novica

Na spletu se najbolje nakupuje na gizzmo.si in mrpet.si!

Konferenca Ecommerce Day 2017 v Ljubljani je danes postregla z zmagovalci letošnjega izbora najboljših spletnih trgovcev. Glavna nagrada za večje spletne trgovce je pripadla trgovini gizzmo.si, glavna nagrada za manjše spletne trgovce pa mrpet.si.

Intervju

Strateg rasti: kdo je, kaj počne in kdo ga potrebuje?

Z razvojem tehnologije so se razvili tudi novi, digitalni poklici – delovna mesta z “nenavadnimi” nazivi in zadolžitvami. Kdo je growth strategist ali po slovensko strateg rasti? Kaj počne in kdo ga potrebuje? Podrobnosti poklica nam razkriva Maja Voje, strateginja rasti pri MAD Kings Growth Agency v Bruslju, ki jo lahko ta petek, 10. 11., srečate na dogodku Growth Marketing Conference Meetup v Ljubljani.